Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

tisdag 10 september 2013

Sommar eller höst?


 Får erkänna att jag inte vet 
om det är sommar eller höst hos mig.

Här växer sommarblommorna så det knakar
samtidigt som löven sakta  sakta börjar gulna.

Oavsett bjuder jag på en kopp med petunia 
som självsått sig sedan förra sommaren.
 
Färgen är  fantastiskt sammetssvart
med skiftningar i lila, rosa,vinröd och blå.

Ingen aning vad den heter
men tusen och en natt tycker jag passar.



Önskar er alla en fortsatt bra vecka
vare sig ni har sommar eller höst:)
 
Hos mig verkar det vara en blandning av båda.
 
 
Sammetskram från mig
 
 

20 kommentarer:

Hajan sa...

Hoppas vi kommer ihåg hur underbart
väder och hur fina växter vi
har ännu i markerna, när kylan
kommer sen.
Vilken sommar-höst vi har
kram Hajan

Eva sa...

Vilka häftiga bilder - sååå läcker kombination av färger och material!
Kram Eva, Tinibelli

Meta sa...

Sååå vacker. jag bara älskar svarta blommor. Din är utan vita prickar,Vet inte varför det var så på min, så den åkte ganska fort i tunnan var inte fin såg sjuk ut.
Ha en fin vecka
Kram Meta

Anneli sa...

Sommar för mig fram tills igår.............sedan kom regnet!
Sista doppet i Krokvik för i år tog vi i Söndags.
Kallt var det och massor av brännmaneter.

Vilken underbar svart färg på blommorna...........

Kramen till dig,
Anneli

Vardag och flärd sa...

Jag dånar! Vilken blomma! Kommer definitivt att leta efter en sådan nästa år!
Kramar Eva

Anonym sa...

Sparar du frön från den vackra blomman.Här är det också en ljuvlig höst,Kramen Ma♥♥♥

n o r d i n g å r d e n sa...

Men vilken vacker petunia!!!!! Och så snygg styling! Som vanligt!!! och du, det är sommar, sommar, sommar, sommar............

NANIKA sa...

Amazing photos! I like this flower so much ;)
Jana

Vita Falkens Lantliv sa...

Wow vilken blomma! Hur häftig som helst och vacker!

Kram Susanne

Halmhatt och mamelucker sa...

Jättefint! När jag tittade lite slarvigt på liten bild trodde jag först du fått ihop en bukett svart trumpetsvamp. Men det var en tjusig petunia.
Kram Annika

nattugglan sa...

samma sak här..det är både sensommar o höst...bladen gulnar o faller..o sen är det varmt som en sommardag o blommorna blommar ännu..Dina petunia va så häftiga..o att de självsått sej va nu häftigt!Ha de bra

Torpliv sa...

Även här är det en härlig blandning av sommar och höst, som jag tycker riktigt mycket om. Gillar de varma dagarna då man fortfarande kan vara ute, men myser gärna med tända ljus under de mörkare kvällarna. Riktigt härligt! För min del får den här sommarhösten gärna stanna länge. =)
Vilken fin blomma du visar, den ser faktiskt ut att vara av sammet, vacker!
Kram Petra

Anki sa...

Härliga bilder! Så snygg petunia... makalöst fin!
Sommar här fram till idag... just nu mer höstlikt med dimma. Hoppas på regn, för det är väldigt torrt i markerna - än lever hoppet om en fylld svampkorg :)

Marianne sa...

Så läcker!

Black Iris sa...

Ja, nog har vi en blandning av båda just nu..
Åh, vilken härlig färg på dina blommor.. Jag är väldigt svag för just svarta blommor..

Kram Maidi

Fenixmonas sa...

Vilken underbar vacker färg! Även här är det svårt att helt säkert veta om det ska kallas höst nu eller om det fortfarande är sommar...sensommar...Kramiz

House and Garden by Bia sa...

Gud så vackert...svartlila mot gult!!!
Jag har inte höst ännu...idag var jag på stan barbent och med sommarskor...och det var härligt;))
Ha det gott min vän!
Kram bia

Fenixmonas sa...

God morgon! Ännu en underbart somrig dag här igår! Det ger energi o lust med detta underbara väder! Kramiz

pysseltanten sa...

Vilken färg! Såå jäkla fin...
Ja..just nu befinner man sej sådär MITTEMELLAN....sommarblommorna blommar, men börjar bli lite taniga...solen skiner o de e 20 grader varmt...UTE...men inne börjar det minsann bli dax för myssockar o mjukisar....Jag införskaffade iaf lite ljung o bollkryss i helgen...:)) Så hos mej börjar det bli HÖST!...:))
Kraam Git

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Här blommar lupinerna och igår kväll klockan åtta var det 18 grader. Lätt att bli förvirrad. Men jag vill nog ändå konstatera höst, för jag gillar den skarpt! Kram!