Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

torsdag 26 september 2013

Ett sista krafttag innan vintern startar upp


 Såg att snön börjar dyka upp i norra Sverige.

Här nere på Västkusten 
har vi inte riktigt kommit så långt,
men jag ser att det är på gång
för aldrig blommar väl våra växter
så förtvivlat desperat och kraftfullt som nu.

Hittade några kvistar rallarros i häcken
som börjat blomma om på redan utblommade stänglar.



Visst är de lite tilltufsade och trötta
men jag bara älskar dem.

Och för den som eventuellt missat 
så är det fredag igen imorgon:)


Kram från mig


10 kommentarer:

Anonym sa...






Gillar ♥.Ma

House and Garden by Bia sa...

Hit har inte snön kommit iaf....och jag vill iiiinte ha nån snö ännu...vintern är så lång ändå....och sommarn var ju här bara för några veckor sedan....och sen blev det höst i ett nafs....nää ingen snö...tilläggas ska kanske att vi bor i södra Norrland;)))....så man vetju aldrig;)
Kram bia

Vardag och flärd sa...

Jag vill inte ha vinter! Jag vill bara ha höst!
Ha en fin fredag!
Kramar Eva

Kulturtanten och Lilla gummann sa...

Hej! Har varit in och kikat på Din blogg och hittat mycket intressanta grejer. Jag återkommer snart igen...

Änglarum sa...

Hejsvejs! kikar in för att önska dig en fin helg! här vart det til att skrapa bilrutan i dag brrr..kram Jessica

Meta sa...

det är väl det som är bonusen på en varm sommar, att det blommar om både här och där.
ha en fin fredag
för du har rätt.
Kram Meta

n o r d i n g å r d e n sa...

Så vackra små stilleben du skapar! Ja tänk, de blommar på, in i det sista, kallt nu, fasen, vill INTE ha vinter men men, vi hittar nog på ngt att se fram emot, eller hur ;) Så snyggt med bären i de guldkopparna och självklart ska Sixten få ligga i finsoffan, där hör han hemma, som ett vackert stilleben han med;) Hörs höstkompis!

Torpliv sa...

Ja, bäst att passa på att ta vara på de sista bitarna av den härliga sommaren, för snart har vi nog vintervitt utomhus. Men jag hoppas det dröjer länge, länge än...
En hel massa vackra höstdagar får gärna komma hit först, om jag får vara med och bestämma.=)
Önskar dig en solig hösthelg!
Kram Petra

Anki sa...

Så vackra de är... och så fint du visar dem, de sköna rallarrosorna, som även tillhör mina favoriter :)
Hösten är "min" årstid, men vintern kan vi hoppa över...
Kram

G:a Affären sa...

Visst är de fina! Och anspråkslösa. För några veckor sedan flög det vita små tussar från dem, jag trodde att det snöade.
Ser att de står i teglas från Indien, undrar var jag har mina glas?

Kramar
Cia