Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

tisdag 24 september 2013

Från urvattnat grå till påfågelblå :)


 Idag behöver jag lite färg i tillvaron,
känner mig grå.



 Lite halvdan tisdag 
och hösten är här med allt vad det innebär.



 Har lite tråkigt 
så det ända rätta att göra
är att sätta lite guldkant på dagen
och låta ögat njuta 
av lite färgsprakande ting.



 Limegrön guldhumle...



 Skimrande påfågelfjädrar...



Guld, svart,sammetstyger i hippiestyle
och syndigt mörklila bärklasar från vildvinet  
och jag skiftar plötsligt från grå tant  
till skimrande påfågel...

I min fantasi i alla fall ;)


Ha en bra vecka gänget.


Färgstark kram från mig



 

15 kommentarer:

Meta sa...

Visst behöver man sätta lite guldkant på livet ibland.
Fint gjort
Ha en fin kväll
Kram Meta

Hajan sa...

Det var fina bilder du satt tillsammans, säger ju allt som
Du känner Dig. Påfågelsfjädrarna
är de verkligen äkta De är så
ursnygga så jag nästan de är konsrgjorda.

Spela ingen roll det blev
underbart vackert.

kramisar från Hajan

Halmhatt och mamelucker sa...

Så fint du gör!Ja jag fick en liten svacka när jag fick skynda att få in sommarkrukorna för det ska bli kallt. Tycker om hösten men plötsligt kändes det så ruggigt och energin rann ur mig.
Måste nog också pigga upp med något färgglatt.
Kram Annika

lisashus sa...

Ja, det var verkligen ett färgsprakande inlägg! Så mycket vackert och skönt du visar! Man skulle nästan kunna tro att du har lite fallenhet för lite...dekadens! :)
Tack för ljuvligt inlägg!
Kram
Lisa

Gunillasljusglimtar sa...

Jaa vilka härliga färger! Behövs emellanåt..Kramelikram Gunilla

Anneli sa...

Tackar för du gav min dag lite mer färg!
Guldhumle, visste jag inte att det hette.........det blommar för fullt med sånt ute i trädgården just nu.

Kramar min vän,
Anneli

Vardag och flärd sa...

Du kan verkligen sätta guldkant på tillvaron! Vackert från naturen och guld var ursnyggt - och ditt fina bord! (Förstår inte hur du kan ha tråkigt i ditt spännande och fina hem!)
Kramar Eva

Anonym sa...


Som vanligt vackra bilder från dig,det värmer,behövs i dessa tider snön hade visst synts till i Lycksele i dag.God natt kram från Ma ♥

blockethuset sa...

Helt rätt, att sätta guldkant på tillvaron. Och lite färg piggar upp, märkligt det där ..man kan känna sig nere och bara så där halvvissen, men kan räcka med en promenad och njuta av alla höstlöv så har det liksom vänt.
Ha det gott och njut av färgskalan.
Carina

Black Iris sa...

Ojoj, som jag älskar alla dina bilder.. Du är suverän på att få till det så fint..

Kram Maidi

jennie sa...

Jättefint! Jag älskar påfågelfjädrar, både färgerna och formen :)

Hihi tack, det kommer fler tävlingar!!

Ha en underbar dag <3 Jennie

Himmelstäppan på smultronbacken sa...

Blir lite full i skratt; när jag ser druvorna med sina lite stela kvistar och runda kulor, går mina tankar lite åt rymdhållet eller kanske molekyler inom kemin, du vet?! Häftiga är dom i alla fall! Stolen man skymtar: är det
den där rostiga du hittade i skogen?
Såg på antikrundan förut att dom var värda en del! Du kanske sitter på en förmögenhet?!
Kram Åsa

VisaLiza sa...

Härliga bilder som piggar upp i höstrusket. Kramar Liza

Anonym sa...

morron ! Glada bilder med fina färger ! Här har vi haft två frostnätter i rad nu. Ha det bra !

Maj sa...

Jag har just varit inne och röstat på din blogg igen. Du ligger fn bra till,grrattis! Jättefina bilder du bjuder på härM