Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

fredag 6 september 2013

Lite flytande galenskap


 Skulle inhandla en flaska vin till helgen.

Stegade in på bolaget sådär
diskret lagom intetsägande svenskt
som man som svensk alltför ofta är.

Tittade lite behärskat och dämpat
i hyllan och får se denna flaska...

Från snart 50-årig grå tant
förvandlas jag till Mortica Addams...typ...
 

 

 Nu snackar vi vinflaska!


 

 Gröna dödskallar, svart panter, rasande tiger
och blommor i ett enda gytter över hela flaskan :)

Som att köpa en drickbar tatuering.

Så läcker!

Här en länk :) 

 

 Många sk kändisar
 har numera sitt egna vin
och detta var designern Christian Audigiers
bidrag till den skaran.


 

När jag kollar på hans kollektioner på nätet
inser jag snabbt att  de kläderna kanske inte är något för mig.

Hade jag pressat på mig
 en av de baddräkter han skapat
 så hade mina barn
 omedelbart omyndigförklarat mig,
murat in mig levande i källaren
eller hyrt ut mig som monster på nåt tivoli...
 


Men vinet kan jag i alla fall få smaka:)

Lite wild and crazy kan väl en liten svensk tant få vara ibland?

Ha en fantastisk helg allihopa
och kom ihåg:
 Var lite Mortica Addams ibland ;)


Kram från mig




13 kommentarer:

Halmhatt och mamelucker sa...

Wow! Den flaskan kunde platsat på en fest jag var på i vintras. Tror det får bli ett inlägg om den så småningom. Kommer nog aldrig hamna på någon liknande tillställning. Tänk Burlesque!! Och familjen Adams ger mig starka nostalgikänningar. Det var ju så speciellt inte minst signaturen och Morticia i sin svarta klänning och sitt långa, långa hår.
Trevlig helg! Kram Annika

Lena sa...

Det där ju en "måsteflaska"!
Bolaget imorgon alltså.

Kramar

Maj sa...

Oh! Vilken flaska! Hoppas innehållet är gott också/M

Lena sa...

Du fick mej att gråta...för din helt underbart fina kommentar!
Så rätt du har, så ska jag se på luktärterna...

Kram

Anonym sa...


Vilken läcker flaska,är vinet lika sprakande?var har du Onkeln i kväll,får han smaka.Ha en bra helg.Kramen Ma ♥♥

"Hemmet är min vrå" sa...

Så häftig flaska då kanske det blir ett besök på Systembolaget. Ha en fin helg. Kram Mimmi

Hajan sa...

Det var ingen dålig flaska.
Men hur smakade vinet ?????

Underbara färger eljest.
tack

Carita Liljendahl sa...

Så HÄRLIG flaska! Vinet blir ju med ens godare bara för att förpackningen är läcker! Sprudlande!

n o r d i n g å r d e n sa...

Urläcker!!!! Och du stylade in den snyggt på bilderna också, så roligt och guldkantat!!! Påminner om den där designer som jag nu inte minns namnet på Rachel? Som jag köpte en döskalle/roskudde ifrån du vet?

Jag tänkte först att , hm, bergis ngt sött och alkoholsvagt, som den del "trendflaskor" är, men jag såg att det var varken den ena eller det andra, detta låter som det passar min smak perfekt!!!! ( gillar mest bara dessertviner och likörer som är söta, ej för sött bubbel el drinkar..)

Tack för fint tips och vilken fin liten pellis i liten olivburk nedan och du, tack igen ;) Vi hörs senare! Soliga sensommarhälsn fr mej!!

Meta sa...

Underbart att någon kan göra en heltokig flaska!
Men du hur smakade vinet?? Nån sa till mig akta dig för kola flaskor det som är i är inte värt att dricka. Är det så???
Ha en fin söndag
Kram Meta

VisaLiza sa...

Sitter och småskrattar lite åt att barnen skulle omyndigförklara dig :) Gillar verkligen flaskan, ser ut som ett vin med attityd. Hur var det med smaken? Kunde det följa upp den kaxiga utsidan? Kramar Liza

AK. Keramik Form-Design sa...

Vilken underbar häftig flaska, så himla COOL, måste bara ha fast jag inte dricker alkohol.
Får nog ta mig till bolaget och kolla flaskor.
Ha det så bra i veckan.
Kram
Anneli

johanna sa...

WoW vilken flaska! Den gör i alla fall att jag kommer besöka bolaget inom en snar framtid, måste ju ha något att se fram emot när det är dags att sluta amma :-) Den kommer vara fin bredvid den nitade absolutflaskan som står i skåpet!