Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

måndag 2 september 2013

Hösten har anlänt


 I går kom den.
Trots att jag blundat och vägrat
men det kändes i luften
och i hela mig...hösten är här.
Den har sakta kommit igång.

Men när jag ser hur eftermiddagssolen
lyser upp mitt murriga och mörka lilla kontor,
ja, då känns det en aning vemodigt
men ändå helt okey.
 

 

 Solen lyser ju även om det blir
kortare stunder
och mina växter skjuter ännu nytt.

Denna vinter ska bli bättre 
än någonsin har jag bestämt.

Fortsätta att välja in bra saker i livet
och skala bort det jag inte behöver.

Tänkte då främst på
onödiga krav och måsten
och relationer som tar mer än de ger.



I farmor och farfars gamla stol ska jag sitta
och tända ljus, lyssna på musik,kolla bloggar
och drömma om advent,jul och den kommande våren.

Och ibland ska jag göra kul grejor:)

Träffa fantastiska vänner 
och besöka mysiga ställen...
 
Japp, så får det bli:)


Ha en fin kommande vecka allihopa.


Kram från mig




10 kommentarer:

Änglarum sa...

Det låter som höstmys i din fotölj framöver ♥ ha en fin vecka du med!kram Jessica

Vardag och flärd sa...

Underbara hösten är här och jag njuter och det verkar som du också kommer att göra det, känns som du är väl förberedd!
Ha en fin vecka!
Kramar Eva

AK. Keramik Form-Design sa...

Låter som en kanon bra plan.
Älskar själv hösten med dess krispiga härliga luft.
Klä sig i stora tröjor och sätta på sig raggsockarna, tända tusen ljus och en skön brasa.
OCH BARA VARA utan krav och måsten.
Kram
Annelie

House and Garden by Bia sa...

Låter bra det där ;))).....älskar hösten, mysigt med mörka kvällar och att få tända ljus och mysa....och luften är ju så klar ;)))...
alla årstider har sin charm !!!!
Kram bia

Maj sa...

Håller med om att viss höstkänsla har infunnit sig och plötsligt är alla sommarkläderna "helt fel". Men höst enl SMHI är det ju inte ännu i Gbg så vi njuter av sensommar och hoppas att riktiga hösten väntar till oktober.

Anneli sa...

Jo, så är det nog..........men samtidigt så får man njuta av denna underbara tid som är nu!
Idag skiner solen från en klarblå himmel och luften är sååååå frisk.....gillar verkligen sensommartiden.

Precis så som du beskriver vill jag också att min höst och vinter ska bli..............så nu är det bara upp till en själv att se till att det blir som man vill!
Mycket kan man ju faktiskt styra själv...........

En fin dag till dig,
Kram Anneli

Anonym sa...


Man får göra det bästa av hösten,varma färger,många värmeljus och en bra bok.Linda in dig i pläden du fick i våras.Bara mys Ma ♥

Gunillasljusglimtar sa...

Ja men det låter som ett positivt tänkande.Det behöver nog jag tänka på i höst också för att gå framåt! Men höst med sol o tända ljus på kvällen är min melodi! Kram på dej ♥ Gunilla

Himmelstäppan på smultronbacken sa...

Låter som ett genomtänkt recept, värt att ta efter...
Önskar dig en fin höst / Åsa

Halmhatt och mamelucker sa...

Man får fokusera på de små guldkornen små trevliga saker att se fram emot. Bunkra värmeljus och försöka njuta av höstens alla färger. Så mysigt det ser ut på bilderna och krukväxten Sophira lever hos dig. Min har vandrat vidare tyvärr. Önskar dig en skön höst! Kram Annika