Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

söndag 22 september 2013

Fräckaste katten i staden :)


 Här kommer en septemberhälsning
från ett regnigt Västkusten.

Lite dramatik på morgonen har vi hunnit med:

Vart är Sixten???

Den uslingen hade i största hemlighet
 smugit sig in på förbjuden mark
och rullat ihop sig som en liten luden kanelbulle
bland soffkuddarna...


Hur ska man kunna skälla på en sån fräck herre
när han snarkande och kurrande 
fläker ut sig framför ett peacetecken?

Försökte vara stenhård
men han vet hur han ska knäcka matte ;)


Ha en fin dag allihopa
och ett glatt tack för era röster:)

Ni är bäst!

Kattkram från mig



15 kommentarer:

Hajan sa...

Vilken smart Herre att lägga sig
precis på rätt plats.
Fred matte, jätte gulligt.


Meta sa...

Vad mysig din soffhörna ser ut inte undra på att han smyger sig dit.
Ha en fin regnig söndag
kram Meta

Maj sa...

Det händer tyvärr väldigt ofta att jag inte ser bilderna i inläggen och kan ju inte kommentera dem synd!

Anonym sa...

ha ha, typiskt katter, han vill oxå ha höstmys! Men var e hans väska..? Tack för en fin blogg med inspirerande bilder!!! // Caroline

AK. Keramik Form-Design sa...

Förbjuden mark för en katt = nytt revir att erövra :-)
Jättemysig soffa, så jag förstår att han vill mysa där i fred.
Regn här också/Annelie

MINA TVÅ HEM sa...

Det ser så gosigt ut där han sover, nej inte kan man vara arg på en sådan god baddare.
Ha det så bra!
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

Anneli sa...

Hi...hi.....söt han är.
Klart han ska mysa i soffan han med......

Kramar Anneli

Vardag och flärd sa...

Vilken rackare som tagit den vackra soffhörnan i beslag! Jag blir galen på mina katter när de lägger sig på olovlig platser - det blir smutsigt!
Ha en fin vecka!
Kram Eva

Anonym sa...


Låt Sixten sova,han kanske har varit på jakt i natt,sov gott du också .Kram MA ♥♥♥

Torpliv sa...

De gör verkligen som de vill, katterna, men det är ju också charmen. Och nej, inte kan man bli arg på dem heller =)
Det ser verkligen ut som en mysig plats att krypa ihop och sova på, förstår att han gärna lägger sig där bland alla fina kuddar i soffhörnet.
Önskar dig en fin start på nya veckan!
Kram Petra

Willy sa...

It's a wonderful place for a catnap.
Have a nice day, kram!

House and Garden by Bia sa...

En däckad liten katt, hihi....och jag gillar ju den soffan och hela hörnet du visar...åh så fint!!!
Kramisar från Britt

Äppelblom sa...

Tack för alla vackra bilder du visar i din blogg - jag älskar dem verkligen och är lite avundsjuk för att jag inte har förmågan att fota lika fint.
Sixten - en fin liten kille! Jag har en Pelle och han väljer alltid de platser som jag tycker att han inte ska ligga på.
Må så gott och kram!

Annas röda stol sa...

MYS!!! Katter är mästare på att hitta de bästa platserna och just då när det händer...så vet man att man lyckats att få till det med mysfaktorn :))) Kram på dig / Anna

G:a Affären sa...

Jag förstår Sixten, vem skulle inte vilja ligga och njuta i den miljön? Däremot skulle jag inte sova, bara ligga och glo runt på allt.
Kattkram till er också!
Cia