Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

lördag 28 september 2013

Drömmer mig iväg lite


 I dag plockade jag en bukett 
med de där sista tuffingarna i trädgården
som på nåt sätt är de vackraste.



När jag plockade den vita Röllikan
så fick jag en riktig flashback
och ramlade tillbaka över 40 år i tiden.

Röllika doftar, och smakar framför allt,
inte speciellt gott men är ätlig.

När jag var liten så lekte jag ibland
att jag var häxa...snäll häxa såklart :)

Röllika stod naturligtvis på häxmenyn
för den smakade både illa och starkt 
så den gav mig magiska krafter.

Det fattar ju vilken häxa som helst! ;)



 Som tur var 
så var det inte avkok på liljekonvalj
 utan Röllika som jag  lekte med.

Den är inte giftig utan har faktiskt
används i gammal läkekonst.



Alla har vi väl lite olika drömmar
och en av mina (för jag har många)
är att bo i ett gammalt torp
med vildvuxen liten trädgård.
 
Vedeldad spis och vatten i pump på gården.
Ingen el eller andra bekvämligheter
utan enkelt, vackert och lugnt.
 
Visst, det är kanske inte enkelt alla gånger
men jag tycker det är ganska
slitsamt att leva i ett "modernt samhälle" också.
 
Alla måsten,allt tvång och all stress.
 
Hetsen att hinna och klara allt 
gör mig bokstavligt talat sjuk 
och mer än förtvivlad ibland...
 

 

 Nä, då är det skönt att drömma sig bort 
till ett litet torp där jag och mina häxvänner
i bland träffas och bara är...
 
Ni skulle vara varmt välkomna:)
 
Ha en fin fortsatt helg gänget.

 
Häxkram från mig ;)

 

11 kommentarer:

Majas bekännelser sa...

Vilka fina bilder! För att inte tala om drömmar! Jag skulle också vilja bo i ett litet torp någon gång i livet! Men kanske inte vara en häxa... Ha en fin helg du med! Kram Maja

Hajan sa...

Håller med ovanstående skribent,
underbara bilder.
Riktiga höstfoton


kram hajan

Halmhatt och mamelucker sa...

Riktigt vackra bilder! Ja visst behöver man fly till lugnet ibland. Häxa eller ej.
Kram

Halmhatt och mamelucker sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
lisashus sa...

Jag kommer med glädje till din "häxträff", så mycket vi skulle kunna avhandla! :)

Vilken häftig tjej du måste ha varit redan som liten, med såna häxtankar! :)
Ljuvlig bukett!

Kram
Lisa

Vardag och flärd sa...

Jag kommer direkt! Jag smakade också på röllikan som barn - och mycket annat också - så jag är definiivt också en häxa. Mina drömmar är också att bo i ett litet torp eller en fyr ute vid havet, jag blir galen av all stress och alla krav, förmodligen är det åldern om säger ifrån.
Ha det fint!
Kramar Eva

Anonym sa...

hej!
Vill gratulera dig till vinsten på bloggtoppen! Grattis och tack för en trevlig blogg!

Kram Elisabeth

G:a Affären sa...

Så roligt att läsa kommentaren här ovan! Jag är inte alls förvånad och säger; Ett Stort Grattis!

Jag skulle gärna ansluta mig till den träffen. När jag var liten åt jag murklor direkt från skogen, det kanske har satt sina spår, he,he.
Kannan är så vacker där den står med höstens blommor och det gamla fönstret. Skönt att du kan stanna upp och se det vackra, och dela med dig!

Kramar
Cia

Anonym sa...


God natt och sov gott min egen lilla häxa.Kramen Ma ♥

Anonym sa...

Morron ! Utanför vårat hus så har vi mängder med nypon och nyponbuskar. Det är trevliga buskar att se blomma. Ha det bra !

blockethuset sa...

Dina bilder är ljuvliga...jag njuter!