Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

onsdag 4 september 2013

Goda tecken...

 

För ett par veckor sedan 
fick jag ett pelargonskott av min vän Eva.

Hon har en galet fin samling
av ovanliga och vackra pelargoner.

Fick ta hur många skott jag ville
men tog bara ett eftersom det egentligen
inte är någon bra tid för att dra upp växter nu.

Tryckte ned det lilla skottet 
från en sanslöst vacker unikpelargon
och tänkte att detta blir nog inget alls...

Men tji fick jag:)

 

Plötsligt ser jag att den börjat blomma...
i september och med hösten 
strax runt hörnet.

Själva blomman är knappt en cm
men så otroligt läcker.


Tolkar detta som ett gott tecken...
Jag menar, kan man annat än bli glad?

Ett riktigt gott hösttecken:)


 Kram från mig




9 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Den är ju underbar! Hoppas nu att den klarar vintrn - annars får du gå till Eva igen.
Ha det fint!
Kram Eva

Halmhatt och mamelucker sa...

Ja du ser! Säkert ett tecken på att det blir en extra bra och fin höst. Söt liten blomma.

Kram Annika

Meta sa...

Den är urläcker tycker jag med min färg också. Har den i min samling och den är tacksam klarar vintern bra i fönsterkarmen hos mig.
Lycka till och ha det så gott.
Kam Meta

Annas röda stol sa...

Underbara pelargoner :))) Kram Anna

Anki sa...

Absolut ett bra tecken!
Har just en sådan... inköpt i våras och har blommat hela sommaren. Hoppas jag lyckas klara den över vintern :)
Ha det gott!
Kram

Anonym sa...


Ja,du har ju gröna fingrar och ko skit under naglarna,här är det bara bra,kramen Ma,♥♥♥

House and Garden by Bia sa...

Hoppas den växer bra och blir fin;)
Önskar dej en trevlig helg!
Kram bia

Gunillasljusglimtar sa...

JAA men såå kul! Tror att många växter blir som på våren nu i denna sensommartid! ha det gott Kram Gunilla

blockethuset sa...

Underbart...klart att det är ett gott tecken. Jag ska just ut och bära in mina tecken i källaren...over and out för denna säsongen!
Kram
C