Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

lördag 14 september 2013

En kopp till


 Tror jag äger sjuttisexton olika slags koppar.

Tror jag skulle kunna förse hela sveriges befolkning
med koppar om det skulle behövas.

Trots detta så följde (tro mig eller ej)
ännu en kopp med hem idag.

Införskaffad på Indiska
och ska användas som nattvattenkopp 
på mitt nattduksbord:)
 
 Ena sidan ser ut såsom ovan...



Och andra sidan så här.

Har inte fått någon diagnos
men kan det vara så att jag lider av
koppusimängdusvillhaus ?
 
Härlig lördagskväll på er :)


Koppkram från mig


15 kommentarer:

Majas bekännelser sa...

Fin kopp! Och jag förstår precis vad du menar med koppbehov! Min man klagar på mig och undrar var vi ska få plats i skåpen när jag kommer hem med fler koppar från loppis eller nån mysig affär (som tex indiska). Men jag fattar ingenting, vadå stå i skåp?

Himmelstäppan på smultronbacken sa...

Otäck sjuka det där...
Men fin kopp!
Lördagskram till dig / Åsa

Eva sa...

Verkligen läcker kopp, jag måste nog ta och titta in på Indiska i veckan...
Känner igen den där sjukan. Fast jag köper inte bara en i taget.
Fullt i skåpen??? Ja visst!!!

Kram Eva, Tinibelli

Meta sa...

Vilken härlig kopp!!
Du det finns risk att jag lider av samma sjuka, men jag har alltid fler av samma kopp med mig hem.
Ha en härlig söndag
Kram Meta

Vardag och flärd sa...

Himmel vilken fin kopp!
Kram Eva

Anonym sa...

Jätte fin kopp.God natt,Ma♥♥♥

Anki sa...

Den är riktigt fin! Ja, det är en besvärlig åkomma den där du lider av... men lite kul :)
Kram

sara - lifeinsingapore sa...

Haha, förstår vad dumenar! vi har precis flyttat och jag vet inte hur många koppar jag slängt....

House and Garden by Bia sa...

Hihi va kul....snygg kopp...jag brukar också köpa muggar på Indiska...dom har mycket fint;)
Ha en fin kväll!!!
Kram bia

Här är gudagott att vara ! sa...

Tror inte att "koppusimängdusvillhaus" är en särskilt allvarlig sjukdom...Det skulle vara värre att lida av;
"diamanterimängdusvillhaus" ;)
Koppen är vacker som ett riktigt konstverk !
- Tack snälla Annika för att du tog dej tid att skriva det så gulliga inlägget på min vilande blogg ♥
Blev så himla glad över det !
Stor kram / Anneli

Anonym sa...

Morron ! Tack den där koppen vill jag ha !! Skicka den omedelbart med posten till mig !! (Gapskrattar !!) Här har hösten kommit med regn i natt 8mm och gulnande blad. Ha det bra !

fridasofias sa...

Åh, en nattvattenkopp! Det behöver jag också! Jag bär glas upp och ned för jämnan. Dax att införskaffa! Tack, det var dagens jag inte visste att jag behövde.

Q sa...

Vacker blogg! Verkligen hög mysfaktor och perfekt höstinspiration.

Liksom du har jag nog en släng av koppsjuka, jag och loppisen i byn byter koppar varje vecka, en ut och 2 nya hem..

maria at inredningsvis sa...

ÅHHH vilken otrligt vacker kopp:) och tack för besöket hos mig.

Kolla in min nya post...härliga höstbalkonger:)

LOVE Maria at inredningsvis.se - en blogg om inredning

WinterzMoon sa...

Ååh, vad fin! Jag älskar också fina koppar, men jag dricker inte ens te. Men de är ju så fiiina! :D Indiska är bäst på porslin, synd att de är så dyra bara.