Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

måndag 26 augusti 2013

Toalett


 Visar sällan bilder från min toalett.

Känns som om det är en del av hemmet
som liksom inte gör sig i en blogg.

En del av er har fantastiska toaletter,
stora som balsalar och med en inredning
som  får mig att bli grön av avund ;).

Min egna fyller absolut sin funktion
med bad, dusch,tvättstuga,toalett,tvättställ 
och förvaring i ett och samma rum
men jag ändrar och ändrar 
och bli ändå inte riktigt nöjd...


 Lite roliga tavlor...

 

 Egenhändigt gjord pappershållare
av betong och en gammal rälsspik...
  

 Lite loppade fynd som förvaringsburkar...


 Tvål som doftar gott...

 

 Ännu mera tvål som doftar gott...

 

 Några apoteksflaskor...


Jag ska kanske inte klaga,
har ju i alla fall en toalett
men allt blir så ihoptryckt och komprimerat.
 

 

 På bilderna ser det kanske städat ut
men i verkliga livet hamnar
grejor och krafs överallt.


Ett I-landsproblem, ja jag vet,
men ändå...;)

Hur gör ni med era toaletter?
Inreder dem efter konstens alla regler
eller har ni gett upp?


Toalettkram från mig



19 kommentarer:

helle sa...

Vi har nok også givet op, burde have haft et løft allerede da vi flyttede ind for 17 år siden!!!! Jeg synes dit badeværelse ser hyggeligt ud, kreativ løsning toiletpapiret!

Klem Helle

Vardag och flärd sa...

Snyggt, snyggt! Jag har nog gett upp men har ambition att ta tag i både toalett och annat när tid finnes.
Ha det fint!
Kramar Eva

Gunillasljusglimtar sa...

Jättefina bilder,lampan var ju så mysig! Näe min är så trökig också tycker jag! Usch vill ha mycket tips igentligen.Vi har ju tvättmaskin där också,blir aldrig så kul! Ha en fin kväll Kram Gunilla

nattugglan sa...

Du har ju världens mysigaste toalett..eller som vi säger här i Finland..vessa...

Jenny sa...

Jättefint!! Coola detaljer du har därinne, gillar speciellt tavlorna:)

Kraam Jenny

Maj sa...

Kan det bli mysigare....jättefint har du!Om du absolut vill/ska ändra något skulle jag nog byta "draperi". Kanske något tyg med rosor eller skrift..../M

blockethuset sa...

Vilket SKITbra inlägg! Du har det vackert och rälsspiken tar absolut förstapris!
Med en tonårsdotter i huset är det inte läge för några bilder från min toa just nu vill jag lova..grejer ÖVERRALLT...men som sagt Ilandsproblem..
Kram
carina

Junk De Lux sa...

Flott inspirasjon...trengte en god idé til dorull-holder, TAKK:)))

Hanne:)

House and Garden by Bia sa...

Men kära vän va fint!!!
Så charmig toalett;))
Som du märker har jag kommit hem från Marmaris.....var så jätte fint där....åker gärna dit igen....bilder kommer....
Ha det gott!

Torpliv sa...

Så många fina ting du samlat! Hållaren till pappret var snygg, alltid roligt att ha unika saker, och den där spiken var ju perfekt till att hålla rullen. En riktigt fin samling med flaskor har du också! Jag önskar verkligen att vi kunde renovera vårt badrum, men det är mycket annat som står före i kö. Kanske någon gång... =)
Må så gott!
Kram Petra

MINA TVÅ HEM sa...

Du har ju en ljuvlig toalett, papperhällare är häftig. Vi har ännu en mindre toalett, så det blir mest med mattor, handdukar och duschdraperi som det blir ändrat.
Ha en bra dag!Men nu fick jag inspiration att fick där, när jag sett på dina fina bilder.
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

lisashus sa...

Toalett/badrumsbilder var precis vad jag behövde idag, när min skalle är full av drömmar inför mitt nya boende!
Så fint du har det och jag tycker särskilt om plankväggen och de fina hyllorna!
Ditt badrum verkar ju fylla sin funktion med allt vad det innebär! Jättefint och personligt!
Tack för alla tipsen!
Lisa

n o r d i n g å r d e n sa...

Tja, har man en sån snygg toa då ska man tame sjutton vara nöjd!!! :) :) Gud va fint Annika, den är ju en av de finare i bloggvärlden som jag sett!!! Vem vill ha en balsal, bara den funkar och är mysig, och det är din!! ( Ja, du har ju sett min blåplastade, huh)

Skitsnygga ( i dubbel bemärkelse;) saker, så himla fint att JAG blir grön av avund jue!!!! Hyllor, draperier, vägghängd toa, tavlor,m aj ALLT!!!! Och så ett plommonträd, suck va fint, och lite gogrillat med goda vänner, du har guldkanterna runt hörnet ser jag! :) Vi hörs via mess ;) ;)

n o r d i n g å r d e n sa...

...förresten, rälspiken som toarullehållare, så läckert!!!!

n o r d i n g å r d e n sa...

" Är hon inte klok sa "J"- det var tame fan den finaste toa jag sett" : ) : )

Anonym sa...




Håller till fullo med övriga skrivare.Ma♥♥

Rapport till Vänfors sa...

Tack snälla ni för era fina kommentarer <3
Kram Annika

Anonym sa...

Fint! Jag har inrett till tusen, så mycket jag kan. Har hyresrätt så dom plastiga gula väggarna, badrumsskåpet och tråklampan kan jag dock inte göra något åt. Någon som har tips hur man kan lösa det ifall man inte får renovera?

Susanne sa...

Vilken fin blogg. Jag gillar den verkligen.
Kommer att lägga den till mina favoriter.
Ha en fin söndag!
Kram Susanne