Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

söndag 4 augusti 2013

Always look on the bright side of life


Så var korsstygnstavlan klar.

Kanske inte så konventionell som de brukar vara,
med sött motiv och snirklig text,
men jag är nog inte så konventionell själv
så den passar mig utmärkt.
  
 

 På ett rostigt oljefat
och tillsammans med min skatfjädersamling
 tycker jag tavlan passar bra.

(nej, jag skjuter inte fåglar utan plockar fjädrarna
på gräsmattan efter att skatorna haft sina
små utbrott och kraxiga slagsmål)




 Och som Monty Python-gänget
så härligt positivt och klämkäckt en gång sjöng:

Always look on the bright side of life... ;)


 Ännu en sommarvecka ligger framför oss
och augusti har knappt börjat:)


Bright kram från mig


7 kommentarer:

Änglarum sa...

Hej! Tycker den var så där ruffig romantisk o passar dig ypperligt :) ha en fin Söndag! Kram Jessica

Anonym sa...

Bra !

Hajan sa...

Huvudsaken är väl att Du tycker om den tavlan.
Alla har vi olika smak, den kanske
passar just för Dig.
Jag är för gammal för att tycka om
Döskallar.

kram från Hajan

Lena sa...

Jag tycker INTE om korsstygnstavlor...om de inte ser ut som din!

Helt underbar!

Kramar

Min plats i solen sa...

Läckert! :) Och nu kan jag inte sluta nynna på den där låten... ;)

Ha det fortsatt gott i sommarsolen!

Kram Lotta

Torpliv sa...

Vilken härlig tavla, och ett riktigt bra budskap som är bra att bli påmind om emellanåt! =)
Kram Petra

House and Garden by Bia sa...

Läckert tavla med bra text!!!
Ha det gott min vän!!
Kram från bia