Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

torsdag 22 augusti 2013

Bloggvänner


 Mitt pyttelilla plommonträd
som jag låtit växa upp som sidoskott
från ett gammalt och döende träd.

Hoppades innerligt att det skulle ge samma goda plommon
som det nu nedhuggna och tänk det gjorde det:) 

Nu står det här äntligen lite rufsigt och snårigt
och böjer man sig lite och smyger sig in
och kikar under grenarna så...



 ...Ja, då finns dom där i mängder.

Söta och goda som godis.

Och i år är det första gången 
som jag får uppleva att min tanke
har blivit verklighet...det bär frukt:)



Tänkte på era fina och vänliga kommentarer
idag när jag stod och mumsade:

Plommonen är precis som mina bloggvänner,
de syns inte först
 men om jag kollar noga
så finns dom...
i mängder <3

Ha en riktigt riktigt bra helg allihopa!

Plommonkram från mig


10 kommentarer:

"Hemmet är min vrå" sa...

Men vad goda, skicka några till mig. Haha. Lyckliga du som har ett sånt träd . Ha en fi fredag. Kram Mimmi

nattugglan sa...

jag säger desamma..lyckliga du som har ett sånt plommonträd.. minns du vad det heter om man skulle ta o plantera ett! Kram tillbaka.

Lena sa...

Vilken lycka!
Tänk att det gick att spara ett sidoskott och att det blev så fint.
Jag saknar vårt plommonträd på kollo...

Kramar

Anonym sa...

Åh vill ha oxå..Gud vilka fina bilder du tagit på dom gumman..Ja här finns vi minsann vi cybervänner♥Gunillas ljusglimtar

Vardag och flärd sa...

Grattis till den rikliga frukten!
Bloggvänner är fint, gott att vi har varann!
Ha en härlig helg!
Kramar Eva

lisashus sa...

Åh, så härligt! Tänka sej, ett sidoskott!!! Här går jag och väntar p att mitt köpta, dyra, ska börja ge frukt, men .....icke! Nu är det FEM år sen jag köpte det, men mycket blad är det! :)

Så härligt det ser ut med dignande grenar!!!
Kram
Lisa

Anonym sa...


OOOOOH ,så gott det ser ut,mmmmummmms.Kramen Ma ♥

Änglarum sa...

Hej Annika!så sant som sagt!! kikar in för att önska dig en fin helg ♥ o du! fortsätt mumsa :=) kram Jessica

Anki sa...

Ååhhh... ser helt underbart ut! Ät och njut!
kram

Här är gudagott att vara ! sa...

Då kanske det finns hopp för mitt stackars plommonträd också !
- Halva trädet dog i vintras, och sen har det börjar skjuta en massa skott längst ner, så nu har trädet blivit en buske !
Åh det riktigt vattnas i munnen när man ser dom vackra plommonen.
Synd att du inte bor närmare...;)
Ha det gott !
Kram Anneli