Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

tisdag 13 augusti 2013

Samlarmani...Är jag ensam eller?


 Så fort jag har två saker av något så börjar det.

Jag måste ställa dem dem bredvid varandra
och VIPS så har det blivit en samling.

Spelar ingen roll vad det är,
jag vill genast ha fler och börja samla.

Som liten var jag likadan.
Nöjde mig inte bara med bokmärken, filmisar och frimärken
utan samlade på allt som det fanns mer än en av.

Lyckotroll,suddgummin,gamla sexårständer,
ölringar,gamla nappar,tomma cigarettpaket,askkoppar
och annat som knappt går att berätta...förlåt lilla mamma;)
 


 Nu som vuxen blir det
pelargoner, mandelkvarnar,fjädrar,apoteksflaskor,
tvålar,kuddar,rostiga oljefat,missfärgade speglar,
brickor,muggar,brevpressar i glas,saxar
och en miljon andra grejor.

Förstår att vi människor
är skapta för att samla på oss nödvändigheter
när vi i mänsklighetens gryning 
som nomader vandrade runt i naturen
och levde på nötter,bär och smådjur.

Men detta har, för mig, utvecklats
till någon slags sjuka...

Som jag ABSOLUT INTE vill bli botad ifrån :)))



Anar att jag kanske inte riktigt
har kontroll över mina uråldriga instinkter längre...

Så här läggs det minsann på hög
 inför kommande kriser,
svält och nödår.
 
Presenterar min senaste nödvändiga samling:

De oumbärliga rostiga järnkulornas gäng. 
 
Måste ha fler...flera...flest...NUUUU!!!
 

Samlingskram från mig


8 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Känner igen detta, har jag en sak vill jag gärna ha fler, många gånger är det snyggast också när man har två tillsammans. Du har verkligen sinne för att göra något snyggt av ditt samlande!
Mina äppelrosor lever och växer!
Ha det fint!
Kamar Eva

lisashus sa...

Järnkulorna gör sej riktigt bra i samlingen, bland det andra! Du gör nog helt rätt, just detta att gruppera samma saker - sånt läser man ju om bland de sakkunniga i intredningsmagasinen....!
Vilken enorm krukväxt!
Samla på du! :)
Lisa

"Hemmet är min vrå" sa...

Jag är nog likadan, samlar på mycket, men det går i perioder, ibland är det koppar, ibland fina tyger osv. Vad fina runda rostiga kulor trodde det var nötter. Ha en fin onsdag. Kram Mimmi

Anonym sa...


Sammla på du,alltid spännande att se dina fynd.Du har ju blick för det .Kramen Ma......

Maj sa...

Så länge man har plats i sitt hem och det inte stör någon annan så är det väl ok.Mina söner har alltid förfasat sig över "alla saker" jag har men det är nog mera "allt av allt" som gäller...fast nu i lyan får jag inte plats med nästan någonting och det är litet av en sorg....

Anki sa...

Ett härligt inlägg... precis som alltid :) Du har öga för det där... så snyggt med två kulor... och jodå, jag har också samlat, men för tillfället är det lugnt på den fronten :)
Kram

House and Garden by Bia sa...

Hihi, va kul....alla är vi nog samlare på något vis....vi samlar nog på nåt iaf....tycker du har så mysigt hemma hos dej;)))
Kram bia

Anonym sa...

Ha ha, du har så himla rätt! Känner igen mig...mina vänner år förstås nöjda sålänge de har en gång fram till soffan säger de...// Caroline