Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

lördag 17 augusti 2013

De härliga kontrasterna


 En av mina vackraste trädgårdsväxter
är min blå frilandshibiskus.

En buske som blir ca 1,5 m hög
och som när den blommar
får en norrlänning som mig
 att nästan gråta av lycka.

Tyvärr så funkar den bara i zon 1 i Sverige
men den går alldeles utmärkt
att ha i kruka och ta in över vintern:)


 

 Kan inte sluta fascineras
av kontraster omkring mig.



En makalöst vacker blomma i en guldkopp
placerad på och bland
rostiga gamla prylar.
 


En av ålder missfärgad terrakottakruka
med en grön växt i lite udda färger
och det börjar bli ernstvarning på mig:)
 
 Tycker det är så snyggt :)




Tur att smaken är som baken
och att alla har rätt att gilla det vi gillar.


Ha en fin lördagkväll.

Kram från mig




10 kommentarer:

"Hemmet är min vrå" sa...

Så jätte fin. Passar till det rostiga. Ha en fin kväll. Kram Mimmi

Vardag och flärd sa...

Och jag kan inte sluta fascineras av dina vackra och fantastiska bilder!
Kramar Eva

House and Garden by Bia sa...

Rost är så snyggt!!!...älskar rostiga prylar!!
Önskar dej en fin kväll!!!
Här har jag börjat packa för morgondagens resa....
Kram bia

Anonym sa...


Du tar så otroligt vackra bilder.Din hibiskusblomma är SÅ vacker,gör sig fint bland rost.Kramen Ma ♥

blockethuset sa...

Då är vi en till som ingår i din rostiga klubb! Är en nörd av dess like...finns inget vackrare än rost. Minns när jag släpade hem en rostig tunna från skogen i vintras...o juvel, men väl innanför dörren sa mannen "Vaaa..har du släpat hem en latrintunna?!"...då SÅG jag..oops:))
Ha en fin söndag!
Carina

Hajan sa...

Så vackra bilder Du tagit, men alla kan inte se hur duktig Du är
som fångar sådana klipp omkring Dig.
Hibiskusen är ju hur vacker som helst.

kram

Gunillasljusglimtar sa...

..ja du är otrolig med fina bilder.Fin hibiskus också! Nu ska det bli drsnack här i morron får vi se om hon fortfarande tycker att jag ska ta semestern till sjukdagar:) MEN då kommer jag att STREJKA!! Kram Gunilla

Bettan sa...

Ja men visst är det bara sååå läckert detta rostiga material! Gillart :))

Har som sagt också snöat in mig på diverse döskallar ;) Och som svägerskan så snällt snappat upp! :))Trevligt!

Kram Bettan

n o r d i n g å r d e n sa...

Du är en äkta konstnär med sinne för det vackra, därför kan du se och få till stilleben som verkligen inte är alla förunnat och vilken otroligt vacker hibuskus, lyllos, hälsn från en i växtzon VI :)

Black Iris sa...

Hur bär du dig åt egentligen.. Du får till så himmelens fina bilder av precis vad som helst och din pysselhörna blir jag ju alldeles salig av..
Vad roligt att du precis som jag är född i Östersund.. Jag antar att du är ett par generationer yngre men vad gör det.

Kram Maidi