Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

söndag 25 augusti 2013

Glad igen


 Kände mig lite höstledsen
för något inlägg sedan.
Ledsamt att sommaren börjar falna...

Men jag kan med glädje meddela
att det finns hopp:)

Fortfarande kan man lite improviserat
slänga ihop grejor för en kvällsgrillning.


 Sommaren har beslutat sig för 
att stanna en stund till.

Kanske lite lite svalare
och mörkare nätter
men ändå varmt och behagligt.

Lite oförberett och utan krav
blir ofta rätt så bra.

Sitta med vuxna söner
och äta gott och prata i augustinatten
är lycka av en speciell sort.



Att sedan gå ut i trädgården
och titta på stjärnorna
medans man plockar plommon
till efterrätt,
ja, kan det bli bättre?

Ha en fin söndag hela gänget.


Kram från mig


Tyvärr vet jag inte namnet på mitt plommonträd
eftersom det är ett sidoskott från ett riktigt gammalt träd
som fanns här när vi flyttade in.
Men det ger så mycket frukt i år
så jag har problem med att ta tillvara på den.

Kom hit och plocka vet jag;)

 

10 kommentarer:

Jennie Bergius sa...

Här har sommaren också återvänt för att värma oss en stund till. Och vilket underbart matcollage du bjuder på! Grillat och färgglatt, härligt! Blir hungrig nu :)
Ha en underbar söndag <3 Jennie

Gunillasljusglimtar sa...

Ja det är ju underbart att höra att det ibland är lessamt iblang glatt! Det är ju så livet ÄR! Eller hur! Man kanske tycker ibland (jag) att det är så lessamt o nere..Man får tillåta sig det.Det vänder snabbt förhoppningsvis o man ser glädje i nåt annat! Så underbara bilder du tar! Gillar't ska du veta ♥ kram Gunilla

Anneli sa...

Så vackert du beskriver de varma, mörka och mysiga Augustikvällarna!
Precis så kan det vara.......de improviserade middagarna med släkt eller vänner är ofta de skönaste.

Jag vägrar höst ett tag till.
Vi har haft några fina dagar i krokvik igen med sol och bad, det är så mysigt.
Bor du långt därifrån?

Ha det gott,
Kram Anneli

Vardag och flärd sa...

Läckra grillbilder! Ja, de här vackra dagarna har gjort att man blir glad och tillfreds i sinnet!
(Älgarna har trampat i mina äppelrosor men några har klarat sig.)
Kramar Eva

Lena sa...

Jag var på en fest i fredags och en vän hävdade med bestämdhet att hösten inte alls är i antågande. Hon påminde hur det ofta är i juni; definitivt svalare än nu, och mycket ostadigare väder, jag kunde inte annat än hålla med och tänker att det är sommar länge än!

Så härligt med en spontan grillmiddag sådär!

Kramar

Hajan sa...

Nej vet Du vad, snålvattnet rinner i mina mungipor. Så himla gott det ser ut, och var också förstår jag.
Det är bäst att passa på så länge
det funkar med grill och allt.
Bliv inte Höstledsen, det är bara så.
kram H>ajan

Änglarum sa...

Hej! åh vad det såg inbjudande ut..ja det är verkligen med blandade känslor man går mot hösten..för man vet ju vad som kommer efter!men nu njuter vi det sista och kramar ut sommaren sista godbitar :=) kram Jessica

Anonym sa...


Om det inte var så lång bort skulle jag kommit bums.Kram Ma ♥

Här är gudagott att vara ! sa...

Vilken fantastisk kväll att minnas när snöstormarna yr!
- Visst kan vemodet göra sej påmind ibland, men bara man öppnar sina ögon lite till så upptäcker man alltid något att glädjas över ♥
Kram Anneli

Anonym sa...

Låt Webern tala syrran. Och du, det går bra att grilla året om. :)