Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

torsdag 8 augusti 2013

Soffhörnan har antagit form

 

Så har min lilla soffhörna
äntligen börjat komma till ro.

Soffan är klädd i ny stass
och alla loppiskuddar har tagit plats.

Den underbara älgdamen
som dricker vatten och ruskar av sig
 har min härliga vän Berit fotograferat.

Berits hemsida håller på att uppdateras
men klicka HÄR så kommer ni
till hennes blogg:)



Var ute efter en trasmatta i passande färg
och efter långt sökande hittade jag
 en gammal här hemma som jag lyckats glömma bort :)

Bord, blommor,burkar,glas och småpynt.

Oljefat, farmor och farfars gamla fönster
(tack snälla Åke och Margot för det)
och den gamla lampan och spegeln  från Hamstern.
 


Ja, nåt sånt här blev det:)

Tänk så vansinnigt kul jag tycker det är
att fundera,drömma,räkna ut,söka,
fixa,arrangera,flytta,ändra och greja.

Har blivit en sport att på loppis,
 i gömmor, ute i naturen och på auktion
hitta roliga och passande saker
som sen får styra inredningen...

En ide som allt eftersom 
växer och ändras beroende av 
vad man lyckas hitta.

Detta mår jag så himla bra av:)))

I morgon gott folk är det dags igen...FREDAG :)


Stor glad kram från mig




22 kommentarer:

Meta sa...

vad häftigt det är med den blå soffan.
ha det gott i dag
kram Meta

n o r d i n g å r d e n sa...

Ahh, bara såååå häftigt!!!! Du är fenomenal, du har verkligen öga för detta- en "oängslig" stil. Det blir bra utan manual liksom! Så snygg soffhörna, tänk att du sytt om den själv, och så det gamla bordet, oljefatet, spegeln, den otroligt o läckra älgtavlan din vän fotat och tom kortet fr Lokgården passade bra och den bruna vägglampan, sååå COOLT!!!! Trasmattan, klockren och du har broderat en dödskalletavla också, skithäftigt, finns det NÅT du inte kan???? ;) Korsett på blomma och vackra blommor på fat, allt mycket smakfullt!!!!!! Mess inom kort ;)

Halmhatt och mamelucker sa...

Trasmattan ser ut som den är vävd för att passa till resten. Lyckat!
Grämer mig lite för att jag aldrig kom till " Hamstern" i somras när jag var i krokarna. Får bli en annan gång.
Kram Annika

Anonym sa...


Lilla underbara du,blir så stolt när jag ser vad du åstadkommer,Tänk att farmor Margits bro-fönster hamnade bredvid en drickande älg i Åsa.Du har allt blick för det vackra i saker som en del(jag)inte ser.Soffan blev läcker.Kramen Ma.......

Vardag och flärd sa...

Din soffa är fantastisk som jag sagt förut! Och du har gjort så fint i soffhörnan, så fint och genomtänkt.
Ha det fint!
Kramar Eva

Farfars stuga sa...

Så fint det blev där i soffhörnan.

Kram Cia

"Hemmet är min vrå" sa...

Så fint du har fixat, färgen på soffan är utläcker. Ha en fin fredag. Kram Mimmi

"Hemmet är min vrå" sa...

utläcker så klart!!

"Hemmet är min vrå" sa...

Min data kan inte skriva urläcker

Himmelstäppan på smultronbacken sa...

Inrett med hjärta och känsla, det är helt klart. Jag blir alldeles varm när jag ser på dina bilder. Mycket mera färg än jag själv brukar inreda med, men det "går rätt in" på något vis... Den där älgen gav ett oväntat garv, vilken härlig bild! Skulle gärna ha något liknande!
Helgkramar till Dig /Åsa

Stina sa...

Men så häftigt. Riktigt snyggt.:-) Stina

House and Garden by Bia sa...

ÅÅÅÅ.....så fint du har gjort där i hörnet och den soffan....jag finner inga ord...helt i min stil!!!!
Trevlig helg min vän!!!
Kramisar

Rapport till Vänfors sa...

Måste bara säga tack till era otroligt fina kommentarer...bloggvärlden är fantastisk:) Tack allihopa <3

Hajan sa...

Det är ju bara så, att när Du visat
olika saker Du hittat i naturen osv,
Så har jag tänkt, hur tänker hon ?
Lilla vän varje gång har Du fixat till det.
Även denna gång, mitt betyg är
MVG.

toppen alltså

kram
Hajan

Anonym sa...

Jag slår mig ner i din mysiga hörna och sitter och lyssnar på tystnaden och njuter av stillheten. Ha det bra !

Black Iris sa...

Det tog lite tid för mig att läsa in mig här hos dig nu när jag varit borta så länge.. Finns ingen som ger mig så himla bra inspiration som du. Det enda jag önskar är att jag var lika bra som dig på att liksom få till det så att det inte bara ser löjligt ut..

Kram Maidi

Carita Liljendahl sa...

Så mysigt det ser ut och så fiffigt att ta bilder på det där sättet, först visa detaljer och sedan backa, backa.

Anonym sa...

Förlåt mig det har blivit totalt fel med bloggen. Jag gjorde en ny blogg igår men tydligen så blev bloggen kopplad till Google + som tyvärr inte så många användare har. Så därför så har jag fått göra om bloggen idag och nu hoppas jag att den ska fungera utan några problem. Man får INTE koppla bloggen till Google + för då får besökaren opp profilsidan idtället för bloggens startsida.

OBS !! NI SOM VARIT FÖLJARE TIDIGARE MÅSTE REGISTRERA ER IGEN DÅ BLOGGER TAGIT BORT ER NÄR JAG TAGIT BORT GOOGLE+ FUNKTIONEN !!

Designe sa...

Men ÅH vilken underbar soffhörna! Så härliga färger! Verkligen trivsamt! :)
Blir inspirerad!

Kram

Anki sa...

Din soffhörna blev sååå läcker! Älskar det blå tyget :) Och så härlig den är tavlan med älgen!
Kram

Bej sa...

Ojoj Annika min vän du är så duktig på gör superfint....är stolt över att min bild får pryda din vägg kunde inte bli bättre//Pöss

Eija sa...

Oj, så fint!! och Oj för jag har hittat en likadan spegel som du har på loppis, bara att min har sån där grej på undersidan också (vet inte vad det heter, krön heter det väl uppepå?) :)