Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

onsdag 1 maj 2013

Nu blommar löken


Första maj...

 

Här och där står de i gräsmattan
 och vajar
i eftermiddagssolen.

 

Påskliljor som blir fler och fler för varje vår
eftersom jag gräver ner alla gamla
överblommande lökar som inhandlats varje påsk:)

Blir lika glad varje gång
de brakar igång och blommar.

 

Dessa blir jag också glad av.

Inga speciella vårblommor
men speciella 
för att min Christer 
kom hem med dom till mig igår:)

 Ha en fin fortsatt vårkväll.

Kram från mig

7 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Ja, nu börjar påskliljorna blomma och det är längesen det var påsk! Jag ska döpa om dem!
Fin han är din Christer - och blommorna!
Ha det fint!
Kramar Eva

blockethuset sa...

Christer verkar veta hur det ska gå till...med vackra blomster kommer man långt! Men min gubbe hittade lite skräp i skogen som inte var helt fel det heller..(bildbevis finns på bloggen). I övrigt så har du vackra bilder av påskliljor!
Kram
Carina

"Hemmet är min vrå" sa...

Härligt med vårblommor och härligt med rosor. Ha en fin torsdag. Kram Mimmi

VisaLiza sa...

Verkligen underbart med lite blommande blommor och färg igen! Liza

Anonym sa...

Morron ! Nere på Öland var det massor av dessa vackra Påskliljor. Ha det bra !

Anonym sa...


Ooooooh så fina blommor,både ute och inne.kramen Ma♥♥

Hajan sa...

Det var väldigt så kraftiga
Dina Påskliljor är, jättefina.

Nu är det väl vår äntligen, eller hur?


kram från Hajan