Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

tisdag 14 maj 2013

Alltid i sista sekunden


 Visst är det underbart 
att i slutet av tolfte timmen
desperat försöka få ordning på bokföringen?

Jag menar, varför ska man
vara ute i tid med deklarationen
när man kan stressa sig galen 
sista inlämningsdagen??? 
 
 Att man aldrig lär sig... ;)



 Skönt att kunna smyga sig upp på övervåningen
och lägga sig under sitt gamla oljefat
och lukta på blommorna en stund emellanåt.

Har en förmåga jag verkligen är glad över
och det är att mina blommor 
nästan alltid växer så det knakar...

Utan att jag gör något speciellt.

De bara gör de dom ska
utan att jag behöver
anstränga mig:)



Hade uppskattat å det grövsta
om detsamma gällde 
deklarationer och bokföring...

 Ha en fin fortsatt vecka.

Stressig kram från mig

13 kommentarer:

lisashus sa...

Oj, det låter då inget vidare med deklarationer och bokföring, inte i mina öron i alla fall! Hoppas att du fick rätsida på siffrorna!

Vilka ljuvliga blommor och så fint de matchar oljefatet! Sååå snyggt!

Lisa

Maj sa...

Vilken fantastisk porslinsblomma. Jag brukar ha några klasar på min och är jätteglad för det....ger du den gödning?
Oj, deklaration och bokföring....jag är ju ekonom och gillar siffror skarp och det är ju faktiskt så att bokföringen har du ju för att kunna "styra" ditt företag rätt....men såklart beror det ju på hur stort företag man har....Kram

Vardag och flärd sa...

Himmel, vilken Hoya du har! Jag lyckas inte få några blommor på mina!
Bokföring ja, imorgon kommer revisorn och gör bokslutet, gillar inte när det ska rotas och frågas en massa, jag vet att allt är perfekt - det är ju jag som skött det, hihi!
Kramar Eva

n o r d i n g å r d e n sa...

Haha, lägga sig under oljefatet och dofta på blommorna:) Imponerande blomma, de trivs med dig som matte ser jag!

Ja usch för deklaration och all redovisning, huh, skräcken, hoppas du fick ngn ordning på det och ditt oljefat är så snyggt! När jag sa till sambon att jag ville ha ett och visade sedan ditt sa han - "jamen det där är ju ett snyggt oljefat!"- jag hade sekunden innan visat ett sånt vitt/grönrandigt du vet ;)

DU om ngn kan med all rätt ta dig rätten att längtan till Lillstugan, ser fram emot att ha dig som gäst!!!! <3

Lena sa...

Jag har alltid varit stolt över mina ständigt blommande porslinsblommor..
..fast nu ser jag att de kan vara helt översållade av blommorna- så ser inte mina ut.

Vacker!

Lycka till med deklarationen!

Kramar

Anonym sa...

Vilken blomma, har nyss fått en
(1) på min hoya...
Gillar fatet med:)
Skorpan

Himmelstäppan på smultronbacken sa...

Har själv också haft svårt att bli klar med mina papper, kanske för att resultatet inte alltid är så bra som man skulle önska. Kanske är man som strutsen lite grann... Skönt är det iallafall när det är klart.
Otroligt vackra små blommor på porslinsblomman.
Må så gott! / Åsa

VisaLiza sa...

Känner igen det där med sista stunden! Lovar mig själv varje gång jag sitter med moms och bokföring att till nästa gång skall det inte bli i sista stund... sen sitter man ändå där. Kramar Liza

Äppelblom sa...

En liten kvällshälsning!
Må så gott och ha en fin vecka!

"Hemmet är min vrå" sa...

Jättefint du fixat. Ha en härlig dag. Kram Mimmi

Anonym sa...

Grymt imponerande blomning!!!Jag är glad om en av mina 4 hoyor blommar o då blir det 1-2 klasar lite halvhjärtat. Din blomma måste dofta i hela rummet! Bara att gratulera ;0)

Anonym sa...

Oooh vad jag var glad åt min "vanliga" deklaration i år för första gången på länge. Nu har jag ju startat firma igen så nästa år sitter jag i samma sits som du, då får vi peppa varandra!

Kram Susanne

Hajan sa...

det var den finaste Porslinsblomma
jag sett. Säger som en kommentar sa, jag brukar ha ett par klasar. Det
skulle vara roligt att ha Din förmåga angående växter.
Det måste vara underbart.
Du har väl det som heter Gröna fingrar, lycka till.

kram från Hajan