Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

torsdag 23 maj 2013

En bra dag


 Känns nästan overkligt
att kunna ha möjligheten att sitta ute 
och ha det så här:)



Det ena kommer igång och blommar
när det andra blommat ut.

Försommaren är mäktig
när den visar upp sitt rätta jag.
 


 I dag gör jag ett medvetet val
och väljer att njuta av min härliga trädgård.


 Nyutslagna lila syrener och nybakta bullar
under ett nyutslaget gammalt äppelträd
ger mig mer
 än dagens alla hemska nyheter
i media...



Min mjuka och varma vän Mudde
väljer dessutom mig som sällskap :)

Livet kan vara gott ändå.

 Tänk gott folk att imorgon är det fredag igen.

Kram från mig

16 kommentarer:

Annas röda stol sa...

Härliga bilder!! Ja nu vill man stoppa tiden, så underbart vackert som det är. Ha det gott. Kram Anna

MINA TVÅ HEM sa...

Vad vackert du haft det, det är bra att stanna upp och njuta, den här tiden är så kort.
Ha det så bra!
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

Anneli sa...

Fina foton.
Så fint du ser ut att ha det i din trädgård!
Tänk vilken fantastisk tid...........

Kramar
Anneli

House and Garden by Bia sa...

Var i landet bor du?...allt verkar redan utslaget hos er....hos oss är det lite sent...äppelblommen är på G...liljekonvaljerna är det bara blad än så länge....syrenerna blommar inte än....bor i södra norrland;))
Kram bia

VisaLiza sa...

Förstår att livet är gott när du har en så vacker plats att vara på och en söt liten vän. Liza

Anelma handarbetar sa...

Det hade varit trevligt att hålla dig sällskap i din fina trädgård.

Njuuuuut så mycket du bara kan.

Kram Birgit

Vardag och flärd sa...

Vackra bilder och det är så härligt med försommarens alla färger och dofter!
Måste berätta att mina äppelrosfrön växer så fint, ska snart plantera om dem, måtte de klara sig!
Kramar Eva

Himmelstäppan på smultronbacken sa...

Visst är det underbart med medvetna val. Stor kraft finns att hämta där.
Önskar att jag satt vid bordet bredvid dig!
Kramar Åsa

Gunillasljusglimtar sa...

Härliga bilder minsann..Idag har det varit sol på em minsann.Vi har planterat lite ja o gubben..Ha det gott imorn jobbar jag :) Kraaam Gunilla

Maj sa...

Oh så ljuvliga bilder! Det är en bit av Sverige när det är som vackrast i naturen. Skulle gärna fikat vid det kaffebordet.

Hajan sa...

Så underbara foton, bordet med kaffet och nybakade bullar på,
samt de vackra Syrenerna är ju
ett underbart Vykort.
Så himla vackert lilla gumman, jag nästan känner doften av både
syrener och kaffet.
Trevlig helg önskar
Hajan

Anonym sa...


ÅÅÅÅH,det är inte länge sen du bjöd oss + moster och kusin på frukost där i trädgården ♥♥♥

Anonym sa...

Åh, den där trädgården alltså... Så härligt det ser ut!
Vet du, mitt bord på altanen är världens enklaste! 2 loppisfyndade singer-underreden och reglar ovanpå från brädgården. Tar en kvart att göra! Funderar på att betsa brädorna svarta...
Kram Susanne

Lena sa...

Nu känns det som om jag kopierar andra kommentarer...
men, så fantastiskt härligt det ser ut och just som jag skulle kunna tänka mej en kopp kaffe i ert fina kök skulle jag gärna sitta just där mitt i översta bilden!

Ha en fin helg, du fina människa!

Kramar

Anki sa...

Underbart!
Önskar dig en skön helg!
Kram

G:a Affären sa...

Ljuvliga bilder med ljuvligt sällskap! Ja tänk, nu är vi framme efter en lång transportsträcka. Nu gäller det att hinna njuta också. En fika i trädgården är nog det bästa bland äppel- och syrenblom!

Kramar
Cia