Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

söndag 30 mars 2014

Prickiga koppar från 50-talet


 Trots att jag äger sådär en miljard olika koppar
så följer en och annan ändå hem till trängseln här hemma.

Igår stod jag och spanade på dessa
och undrade om de var så gamla som de såg ut att vara.

Plötsligt dyker en äldre dam upp ( en sån där fin en, ni vet,
uppklädd med liten hatt, fin i håret och rak i ryggen).

Hon ler finurligt och säger med glittrande och spjuveraktig blick:

En sån servis hade jag och min man på 50-talet.
 
Och vet du, en gång blev jag så inåt helvete förbannad på honom
så jag kastade hela servisen över karln...blev bara flisor kvar...
 


 Ingen tvekan, kopparna skulle med hem.
Efter en sån historia hade jag kunnat köpa vad som helst :)))

Älskar dem både för historien och för utseendet.


 

Lite tulpaner och påskliljor från vår trädgård. 


 

Antagligen en riktigt gammal sort 
som funnits sen huset byggdes 1936.

Om ni visste hur gott de doftar,helt otroligt!

Nyinköpta nuförtiden luktar ju inget alls :(
 


 Funderar på om jag skulle kunna kasta dessa koppar på min man?

Vet inte vad han skulle behöva göra 
för att reta upp mig så vansinnigt ...



 Men OM han på något märkligt sätt skulle göra det
så skulle jag antagligen strypa honom
om han inte fångade upp dom i luften...

Nu ut i trädgården och fixa lite:)

Ha en fin kommande vecka allihopa.


Kram från mig




14 kommentarer:

Anonym sa...


Tjusiga koppar,Trodde du skojade när du sa att du plockat blommorna nu.Kramen lilla ♥at.

Hajan sa...

Det är svårt att se raden för kommentarer men jag hittade den till slut.
Vilka glada koppar tycker jag,
ha det bra nu på veckoslutet.
kram från Hajan

Maj sa...

Om jag ska vara helt ärlig så gillar jag inte prickar i någon form...blir liksom lite yr i huvudet när jag ser prickiga saker, ett tyg tex
Men att satsa så fin servis/koppar på någon nja det är nog inte min grej trots att det kan kännas så ibland

Anonym sa...

Hmm, är det inte denna servis som heter Amanita (Uppsala Ekeby)?
Skorpan sim älskar prickigt

Vardag och flärd sa...

Underbar historia och underbara koppar! Var rädd om dem!
Nu ska du få höra - äppelrosorna kom så fint och jag har vårdat dem ömt. Nu skulle jag plantera om dem en och en och det visar sig att det är lavendel! Hur har det gått till? Måste ha varit lavendelfrön i jorden och av äppelrosorna finns inte ett spår. Himmel, så förtvivlad jag blev men nu har jag lavendelplantor i mängder, får se om det dyker upp några äppelrosor bland dem.
Ha det fint, vännen!
Kram Eva

n o r d i n g å r d e n sa...

Ha ha, vilken härlig kärring, rätta takter!!! :)

Och kopparna, ahhhh de var ju bara såååå snygga!!!! DE passar ditt hus perfekt!!! Jag är likadan, har så mycket glas o koppar men likt förbannat köper jag flera, puh... " Skåphyllorna bågnar" klagar J.. ;)

Men gud vilken lyx, blommor fr egna trädgården?! Wow så fina och så många!! Häftigt i bloggvärlden att kunna följa landet fr norr till söder- är lite avis på växtzonen du bor i men snart så... Scillan har kommit här nu och så såg jag att Forsyntian blommande idag :)

Läckra tunnor i inlägget inunder!!!!

Black Iris sa...

De där kopparna hade inte heller jag gått förbi.. Härlig liten dam också :)

Kram Maidi

Rapport till Vänfors sa...

jajemänn Skorpan, just så heter dom :)

Äppelblom sa...

Förstår varför du köpte kopparna och historien var ju kul.
Må så gott!

Anki sa...

Absolut underbara koppar! Som röda flugsvampar... jag bara älskar dem!
Och historien du fick av damen gör ju inte saken sämre :)
Kram

VisaLiza sa...

Förstår att du föll för kopparna. Så fina med härlig färg. Än bättre med den färgstarka historien till, kramar Liza

myydään tontti sa...

The flower in the photo really caught my attention and it is really perfect in the town house that i bought in Finland.

House and Garden by Bia sa...

Oj här får man huka sej, hahaha....
Så himla härligt med rött....färgen blir man glad av...jättefina koppar;)...ha det gott!
Kram bia

Min KuriÅsa Värld sa...

Amanita stöter man inte på så ofta! Vilket kap och vilken rolig historia med damen:)
Kram Åsa