Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

måndag 17 mars 2014

Första försöket :)


I går tog jag tag i min galet otränade kropp
för första gången på över 3år.

I dag är det därför läge att ringa efter nödslakt :)



För ca fem år sedan var jag vältränad som värsta gladiatorn.
Gymmet var mitt andra hem och jag hade kondis
som Charlotte Kalla under OS ;)

I dag ser verkligheten en aning annorlunda ut...

MEN om ni visste hur glad jag är över att jag gick dit igår
och hur lycklig jag är över att jag klarade 
ett enklare pass utan att bokstavligt talat dö, tjohej :)



I dag anstränger jag mig inte mer än att tända ett ljus
och glo på en fiol, tre fjädrar i en flaska och två tallkottar...

Gör jag mer så måste jag in på IVA 
och tömma förrådet med smärtstillande...

Herregud, träningsvärken från helvetet
sitter i alla mina muskler i hela kroppen...

Har inte ont i naglarna och håret
men resten...hejbaberibba och hallå :)



Men vet ni, fy fasen vad stolt och glad 
jag är över mig själv...

Vågar säga, om än viskande, :

JAG ÄR PÅ VÄG TILLBAKA, JIPPIIIIIIIIIII :)

 Glad och hoppfull kram från mig


PS!
Skorpan, min anonyma bloggvän.
Självklart kan du få skott från blomman du bad om.
Skicka din adress till:
villaskogsbrynet14@hotmail.com
 

10 kommentarer:

Kulturtanten och Lilla gummann sa...

Men kära hjärtanes, vad Du är duktig!!! Hoppas att träningsvärken går över...önskar jag kunde få fart på min gamla, trötta, lata kropp.../Lilla gummann...

Meta sa...

Vad härligt jag gratulerar på det varmaste till din insats. Nu blir det bara lättare för varje gång
Ha en fin morgondag
kram Meta

Vardag och flärd sa...

Vilka bilder! Jag känner ro och frid när jag tittar på dem. Men jag förstår att du inte har frid i kroppen med denna träningsvärk .... dock är du superduktig och ge dig inte, träna på!
Kram Eva

Anonym sa...


Hipp hurra för min duktiga flicka!!!!! fina bilder ♥ kramen lilla ♥at ♥♥♥

Marie maräng sa...

Men vad duktig du är!

Ha de så gott!
Kram Marie

House and Garden by Bia sa...

Vad kul att du fixade det!!!.....
Roligt att du är på väg tillbaka...håller tummarna ;))
Kram bia

Anki sa...

Heja dig - bra gjort! Du är duktig!
Dessutom fantastiska bilder!
Kram

Gunillasljusglimtar sa...

Såå kul att höra! Du är i ungefär samma sits som jag! Har börjat träna i januari.NU gått med i en weigthtrainer kurs,med hård tränig o kostråd...Fiii för den lede vilken värk jag har ibland.Jag skriker ibland för mej själv: Jaaag dööör...ändå överlever jag! Helt otroligt:) Kramelikram / Gunilla ♥ Lycka till nu:)

Äppelblom sa...

Haha!!! Jag tycker jag ser dig stapplande fram över golvet. Kan det tänkas att man glömde stretcha kanske? Om du överlever tills imorgon, så ska du se att det blir bättre. ;))
Kram

VisaLiza sa...

Heja dig vad du är duktig! Kramar Liza