Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

onsdag 5 mars 2014

Gammalt vårnytt


Gillar när det är dags att plantera om
både gamla och nya krukväxter.

Lite skräpigt och bökigt
men känns bra
när den nya jorden
fyllts på.



Några nya sticklingar på plats
och gamlingarna har fått 
lite större krukor att växa i.

Känns hoppfullt på något vis
för nu vet jag att sol, värme,näring,vatten och kärlek
ganska snabbt kommer att ge resultat :)


 

Känns lite som mig själv faktiskt...

Kroppen är lite ringrostig och vintertrött
men med solljus,värme och vänskap
kommer den att blomma ut framåt vårkanten igen :)


Ha en fin fortsatt vecka

kram från mig


11 kommentarer:

Hajan sa...

Vad gör väl det att Du är lite ringrostig. Det är vacker patina
med den vackra gröna färgen
och lerkrukorna.
Ringrostiga är vi allesammans denna
tiden på året.
Snyggt och gröna fingrar harvdu också.
kram Hajan

Kulturtanten och Lilla gummann sa...

Vad fin Din nya startbild är!

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh va härligt, jag klippte ned mina i går, så jag ska vänta ett par veckor med omplantering... ja, det är en härlig känsla! Vilken snygg omslagsbild, du har verkligen sinne för styling, skitsnygg exponering av vackra ting med tanke!

Vardag och flärd sa...

Idag kom min vinst, tack snälla vän! Ska lägga in bild vad jag gör med dem sedan, måste ha ny dator först.
Härlig patina på dina krukor och så skönt att ha gjort omplanteringarna, jag är nästan klar med mina.
Ha det fint, vännen!
Kramar Eva

Halmhatt och mamelucker sa...

Vad du är duktig som pysslar om och står i mest hela tiden. Mina pellisar har fått komma in i värmen och ska väl också få lite ny jord vad det lider. Go känsla när det är gjort. Hopp om vår och sommar!
Kram Annika

Anonym sa...


Du bjuder på hopp om sommaren.Det behövs nu,känner mig trött efter en sjuk,tröttsam vår-vinter.men nu ser jag "ljuset i tunneln" Ha det så bra lilla ♥at.Puss Ma.♥♥♥

VisaLiza sa...

Tänk vilken skillnad lite ljus för för att en skall bli lättare i tanken. Härligt att plantera om växter. Tänkte jag skulle göra samma sak till helgen och dessutom har jag äntligen tänkt så mina fröer. Våren ger hopp och ny energi! Kramar Liza

House and Garden by Bia sa...

Så fint du gör....jaa nu är det snart "riktig" vår....fin ny header ser jag ;)..
Kram bia

Äppelblom sa...

Så fina saker du har i din nya header. Jag gillade det gröna.
Jag måste också se över mina växter, men det får bli en annan dag för i förmiddags höll jag på med lite utefix istället.
Trevlig helg och kram!

Marie maräng sa...

Fin bilder du har i headern!

Vad duktig du tar stickling och planterar om! Jag måste erkänna att jag är lite dålig på det ;)

Önskar dig en fin helg!
Kram Marie

Anonym sa...

Hej, jag VET, har nyss varit ute på balkongen o pillat o där e liv i allt, det kommer så sakteliga. Skönt. Jättefin bild du har satt in överst på bloggen förresten. // Caroline