Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

tisdag 11 mars 2014

Atjooo


Har ett sovrum som kanske inte riktigt följer reglerna
för hur ett svenskt sovrum ska se ut...


En aning okonventionellt och en aning udda
men som vuxen kvinna och fri människa
har jag tagit mig den osvenska friheten
att faktiskt själv bestämma över mitt hem :)



Massor med prylar,grunkor och grejor
som släpats hem från loppisar, auktioner, vindar, skogar,
vänners grovsopor och öde hus...

Enorma mängder prylar som fått sin egna plats...


Min fantasi har fått fritt spelrum
och jag har ignorerat ALLA hämningar...

Rostiga resårbottnar, gamla oljefat, ekstubbar, 
tumstock från vägverket,  kohudar, täcken, textilier,
kuddar, gamla möbler...ja, det mesta som tänkas kan
har sakta dirigerats ihop av mig och fått en stil
som jag, åtminstone i ett rum, faktiskt gillar...
  


I dag har solen lyst in ordentligt, äntligen är vårsolen här...

Med den obarmhärtiga sanningen...



Den som samlar flest prylar vinner...

den stora tävlingen i att samla damm :P


Ha en fin fortsatt vecka gott folk

Dammig kram från mig








 


13 kommentarer:

Kulturtanten och Lilla gummann sa...

Vilken härlig stil! Huggkubbe i sovrummet och ett gammalt bensinfat. Kul, jag får nog baxa in en av våra gamla tunnor som vi har ståendes ute vid dasset...

lisashus sa...

Helt underbart sovrum! Vilka kreativa idéer du har och säkert inte många som har ett oljefat i sovrummet m.m.! Så härligt befriande!

Jättehärlig stil!
Lisa

Anonym sa...

Jag gillar din stil,den kan i ena minuten vara skir och vacker för att i nästa stund vara rå och brutal.Sånt är ju livet ,men skönheten finns ju där hela tiden.God natt lilla ♥at ...♥♥♥

Unknown sa...

Fint med noen som ikke følger reglene hele tiden.
Jeg likte soverommet ditt godt jeg.
Koselig og fargerikt. Herlig.
Klem fra Marit

Anonym sa...

Morron ! Vad jag gillar alla gamla fina saker som du visar. Det ser så hemtrevligt och inbjudande ut. Här så har tussilagon kommit säger dom men jag har inte sett några. Ha det bra !

House and Garden by Bia sa...

Jag tycker din stil är cool...varför ska allt bara vara vitt ?...men det var länge sen jag hörde nåt ifrån dej kära vän ;))...hoppas du har det bra ;)....
Kram från mej

Anonym sa...

Vet du om att du är supertrendig just nu? Det allra allra senaste inom inredning stavas: PERSONLIG
Härligt rum! du har händelsevis inte ett litet skott av den fantastiska slingrande blomman....
Skorpan - en annan dammsamlare:)

Marie maräng sa...

Wow... vilket läckert sovrum! Många fina och annorlunda detaljer.

Ha de gott!
Kram Marie

Min KuriÅsa Värld sa...

Det är unikt och personligt och väldigt mysigt! fortsätt så:)
Det där med mycket saker och dammet känner man ju igen...
Kram Åsa

Anna Stenberg sa...

Vad mycket fint och spännande du hittar på!!! Tusen tack för vinsten! Skall visa upp dem inom kort på bloggen. Trevlig helg! Kram Anna

House and Garden by Bia sa...

Hej igen!
Tack för titten...förstår att det måste vara hemskt att ha en sån sjukdom, beklagar verkligen...jag hoppas också att du kommer att bli bättre eller helt bra igen ;)))sköt om dej min vän....
Stor kram bia

Rapport till Vänfors sa...

Skorpan!!! Min anonyma bloggvän :)
Självklart kan du få ett skott. Skicka din adress till:
villaskogsbrynet14@hotmail.com så ordnar jag detta. Vet ju inte om skotten klarar sig men det tror jag nog.
Kram Annika

Anna-Maria sa...

Ditt rum är fantastiskt, värmande , personligt, busigt, underbart, udda, härligt och bara ljuvligt! Så härligt med personlig inredning och ett hem som inte ser likadant ut som alla andra!
Den slingrande blomman är ju magiskt vacker! Vad heter den?
Ha det bäst!
Kram Amie