Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

lördag 8 mars 2014

På gång


 Har blivit mindre loppisbesök (tyvärr) det sista
pga antingen mycket arbete
eller som i februari ont i benet.

Men en liten grönbrun ljuslykta i pressglas
från murriga 70-talet lyckades jag 
få med mig hem härom dagen:)

Idag får den brinna lite extra för oss kvinnor och flickor...

Internationella kvinnodagen ni vet <3
 


 

Om jag inte minns fel
så hade vi sådana hemma
när jag var liten.

Finns dom kvar mamma
så får de gärna flytta hem till mig
så inte min enda lilla stackare känner sig ensam ;)
 



Här har livet börjat vända tillbaka igen på alla plan.

Våren är här med allt vad det innebär.
Mitt ben är på bättringsvägen,
ja, hela kroppen börjar må bättre
efter snart fyra års borreliahelvete.

Jag trivs på mitt arbete, med både brukare och kollegor.

Orken kommer tillbaka sakta men säkert.
och med den hoppet, viljan och glöden.

Min familj och mina vänner
 (alla nivåer av vänner:bloggvänner, ytliga vänner, nära vänner)
finns som en stärkande arme omkring mig:)
 

I dag känner jag mig oförskämt tacksam...


Ha en riktigt fin fortsatt helg allihopa.



Hoppfull vårkram från mig







9 kommentarer:

himmelstäppan på smultronbacken sa...

Du är gullig du!¨Så skönt att det känns bättre på många sätt!
Ha en finfin helg
Kram från Åsa

Anonym sa...


Roligt att höra att det blir bättre,ska kolla ljuslyktor.I dag var solen uppe efter all dimma och grått ,jätte härligt Puss o Kram .Ma ♥♥♥

Maj sa...

Så positivt och härligt inlägg. Önskar fortsatt god bättring/M

lisashus sa...

Vilken läcker lykta och så fint ljus det blir av den!
Spegeln tycker jag mycket om - har en likadan på torpet!

Skönt att du känner dej bättre och att du har vänner och nära och kära runtomkring dej! Sånt betyder mycket!

Ha en fin söndag!
Lisa

Snäckskalsdalen. sa...

Oh, ditt inlägg är fullt av optimism och tillförsikt för framtiden, det är så härligt att läsa.

Menar du att du haft borrelia så länge. Det är det jag säger, dom där små gynnarna, fästingarna, borde utplånas från jordens yta. Men då kommer nog nåt annat elände i stället. Skönt att höra att du är bättre nu i alla fall.

Agneta kram

Black Iris sa...

Vad härligt att du börjar känna dig så mycket bättre.. Hoppas nu att du får njuta ordentligt av våren..
Vill också tacka för de söta provrören jag fick från dig.. Jag lånade (utan att fråga dig) dina bilder på rören för jag har inte hunnit ordna något med dom ännu.. Hoppas det var ok..

Kram Maidi

House and Garden by Bia sa...

Läcker lykta....härligt att du verkar må bättre ;))).....och våren har ju kommit också....kan det bli bättre !!
Kram bia

n o r d i n g å r d e n sa...

Ursnygg ljuslykta! Vilka loppisantenner du har Annika!! Och jag som trodd det redan VAR två lyktor, smart att ha vackra ting framför en spegel... :)

Äppelblom sa...

En liten kvällshälsning!
Jag har flera "murriga" ljuslyktor och jag gillar dem.
Må så gott!