Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

torsdag 7 mars 2013

Min energikälla

 

Möbler och prylar
börjar så sakta vandra in i mitt sovrum.

Lite tillverkar jag
en del finns redan hemma i gömmorna
och en och annan sak inhandlas.
 

Har ställt lite på måfå i ett hörn
och flyttar och funderar över hur jag vill ha det.



Känner in mig i färger och material
och den galet märkliga blandningen av
olika stilar och epoker 
som jag verkar gilla...
 


Har bestämt mig för att ha
 det jag verkligen
tycker om
 även om det kanske
är både knepiga och knasiga
saker som ska samsas. 
 


Trots att ingenting står som det ska
och inte på långa vägar är färdigt ännu
(om det nu någonsin blir det)
så är det så himla kul.

Får så mycket energi av att fixa:)))

Ja, i morgon var det dags igen...
Fredagen är här.

Och denna fredagen ser jag fram emot lite extra:)))


Kram från mig

15 kommentarer:

Meta sa...

det här ser ju kanon ut. hum undrar vad mina vävskedar finns??får leta.
på kolonin skulle de passa i hobbyrummet.
Ha en fin kväll
Kram Meta

Anneli sa...

Det är ju precis då det blir så lyckat som du visar på fotot...............när man blandar allt man gillar!
Fågelburen skulle jag kunna tänka mig............urfin.

Vad ska du hitta på för extra kul imorn då?

Kram

Anelma handarbetar sa...

Vilket härligt sovrum du kommer att få.

Kram Birgit

Här är gudagott att vara ! sa...

Här kommer jag och hälsar på för första gången !
-Måste säja att här blir man glad över att få vara...Härliga bilder och underfundiga kommentarer ♥
Hälsar gärna på fler gånger!
Ha det gott !
Kram / Anneli

Gunillasljusglimtar sa...

Din blogg gör mej på så gott humör.headerbilden kan jag inte se mig mätt på! DEN ÄR JAG fast jag inte har det så själv! ha en fin kväll Kram Gunilla ♥

n o r d i n g å r d e n sa...

Håller med alla ovan talare och detta rum, bara såååå läckert!!! Färgerna, prylarna känslan OCH att det är personligt!! Det är hela grejen, jättesnyggt!!!! Vi ses;)

blockethuset sa...

Ooopsi poopsi...är det en oljetunna jag ser?? vacker som en dag! Ser ut att vara släkt med min skittunna jag släpade in i huset...
Kramis
Carina

Marianne sa...

Så himla fint det blir!
Kan inte annat instämma på det mesta som är sagt ovan:)
Personligt, ombonat, härliga prylar och färger:)
Ha de gott!

Anonym sa...

Morron! Ha ha ha vad tufft det är med det gamla oljefatet. Snyggt och påhittigt !!!! Ha en fin dag !

Fullblodsekologen sa...

Önskar dig en riktigt härlig helg! Så gosig katten Sixten är där han ligger i väskan, ser nästan ut som en porslinskatt.Gillade din idé hos mig om att tjuvplantera Pelagonier hos grannar och kommunala parker, fram för mer tjuvplantering!! Kram/Annelie

Äventyret framtiden sa...

Mycket personligt och mycket vackert. Tycker om dynorna i stolen, och det galvaniserade fatet. Förr fick man bensin i sådana ute i skärgården:)

Kram
Karin

Vardag och flärd sa...

Ja, man får energi av det man tycker riktigt mycket om!
Så härligt med dina färger och dina saker, man förstår att du tycker om det du har eftersom det inte liknar en heminredningstidning. Jag gillar verkligen när folk har en egen stil och inte följer strömmen!
Ha en härlig helg!
Kram Eva

Anki sa...

Såå fint där i din mysiga hörna - härliga färger på tygerna :)
Hoppas fredagen blev speciell :)
Ha en fin lördagskväll och en skön söndag!
Kram

Äppelblom sa...

En förmiddagshälsning till dig!
Kram och må så gott!

Åsa sa...

Personligt och superfint! :-)