Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

tisdag 5 mars 2013

Färglös är också en färg:)


Känner att jag varit lite väl kaxigt osvensk
i mina senare inlägg.

Uppkäftigt trotsat svensk norm
och tagit mig friheten att sticka ut en aning
med lite väl mycket färg
 och okonventionell inredning....

Vet hut och fy skäms på mig!

Därför ett lite beiget och bajsbrunt inlägg idag
så att ingen ska behöva bli kinkig;)

 

Fick häromdagen ett paket i brevlådan...lycka:)

Två riktigt fina ljusmanschetter i keramik
köpta av Lisbeth med bloggen De Signe.

Hennes egna design:)

Klicka HÄR  om du vill se mera.



Manschetterna fick pryda
två gamla geneverflaskor som jag fått av mamma.

Känns som om flaskorna och manschetterna
är som skapta för att höra ihop.

Och apropå mamma...


Vill visa er den allra finaste bilden 
jag har på mina föräldrar.

Tagen en tidig morgon
av mig för snart 30 år sedan.

Inte stylad eller tillrättalagd.
Fotografen inte alltför proffsig.
Lite morgonpömsiga och rufsiga.


Men visst är dom fina?


Tisdagskram från mig



18 kommentarer:

Marianne sa...

Satt ju som en smäck där på flaskorna, skulle kunna tro att det är alltiett:) kanonfint!
Bajsbrunt är fint;), men jag håller med om att man vill ha små färgbomber utkastade lite här och där nu när våren och ljuset anländer!
Man blir glad av färg så är det bara!:)
Fin bild på dina föräldrar.
Alltså din Sixten och hans resväska....♥
Ha en fin dag!

Anneli sa...

Men vad skoj med manschetterna, ser ju ut som de verkligen hör ihop. Mycket fint.

Färglöst kan vara snyggt det med,även om några färgklickar piggar upp.

Underbart foto på dina föräldrar!

Må fint,
Kram Anneli

Black Iris sa...

Bajsbrunt eller färg-glatt spelar ingen roll för du får till det i alla lägen..
Underbar bild på dina föräldrar och ljusmanchetterna ska jag kolla upp.

Kram Maidi

Vardag och flärd sa...

Jag gillar dina färgstarka inlägg - och jag gillar också brunt och beige, det är så lätt att piffa upp med färg!
Vet inte hur jag ska kunna säga hur mycket jag tycker om bilden på dina föräldrar, det är kärlek och så mycket mer, den skulle vinna första pris i vilken tävling som helst!
Ha det riktigt fint!
Kramar Eva

Anonym sa...

Hej ! Ja det är fint med brunt också,roligt att ha lite olika i olika rum,kan vara lugnande att gå in i bruna rummet ibland när färgerna pockar på allt för mycket.Lite annan frisyr på mig i dag,kort,kort klippt ♥Ha en bra dag lilla ♥at

VisaLiza sa...

Tycker att det är härligt med människor som vågar tycka och dessutom skriva eller säga det så att andra hör. Fler borde ha modet att vara lite osvenska varje dag :) Bilden på dina föräldrar är verkligen helt underbar. Ett ögonblick fruset i tiden. Liza

Anelma handarbetar sa...

Du har fått till det väldigt bra tycker jag. Blir lite avis.
Varför ska man göra som alla andra, så du har gjort helt rätt. Man har rätt att sticka ut i mängden. Ett stort + till dig.
Bilden på dina föräldrar är kanon.

Kram Birgit

Halmhatt och mamelucker sa...

Fin skrivbordsbild. Rofyllt och vilken fin bild på dina föräldrar.
Ljusmanschetterna ser verkligen ut att höra ihop med flaskorna. Lyckat! Kram Annika

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh den vackraste "färglösa" hörna man kan tänka, så jäkla snyggt Annika!!! Älskar ditt tavelcollage där, hoppas få ihop ett likn en dag, tack vare dig;) Tack för samtalet, du är guld!! Och jäkligt bra på fota, redan för 30 år sen ser jag, snygg bild på föräldrarna!Åh va fina Lisbeths ljusmanschetter blev och fint med länk till henne också! Syns snart!

Meta sa...

vad mycket fint du visar idag, tavlan skrivbordet och ljusmanschetterna.
Lycka hos dig med andra ord.
ha en fin vecka
Kram Meta

Norrfrids Eija sa...

Ljusmanschetterna såg mycket bekanta ut...brun lera med vit glasyr på, som en chokladmunk eller karamell så snyggt! Tavelväggen såg väldigt läcker ut, likaså fotot av dina föräldrar. Och katten i resväskan, så toksött så man dör! Ha det gott,
Eija

Annas röda stol sa...

Så härliga bilder!! Lisbeths ljusmanchetter är så fina :) Och fotot på dina föräldrar himla fint. Ha det gott. Kram Anna

Anonym sa...

Man får vara lite kaxig ibland. ja bilden på dina föräldrar inger glädje kärlek och ro. Ha det bra !

Designe sa...

Vilken superfin hörna! Jag gillar färgen där på väggen ihop med alla bruna nyanser! Blir nästan lite sugen på en latte eller bara vanligt kaffe! :) Snyggt tavelcollage! Men...så bra manschetterna passade till flaskorna..de ser verkligen ut att höra ihop, så kul!:)Passar verkligen som en smäck som nån sa ovan!:)
Vilken urfin bild på dina föräldrar, så charmigt och så bra av dig att passat på att fota dom där, jättesöta! Sen så måste jag säga att jag gillar alla dina stilar! Skönt med variation! Säger som Mari! Man skulle haft ett jättehus med massor av rum så man kunde ha en stil i varje! Det finns så mycket man vill göra!
Kram

Anonym sa...

Hej, du skriver så levande o roligt. Känner igen mig i dina tankar. Roligt att läsa vad du skriver. Fantasifullt hem har du också med egna idéer.

Anki sa...

Oj! Här har du fått ihop en hel "nostalgihörna"... såå mysigt! Kan bara säga att du är helt otrolig att fixa och dona och de där ljusmanschetterna - jättefina! För att inte tala om fotot på dina föräldrar... helt underbart!
Kram på dig!

Blockethuset sa...

Bajsbrunt är ju bara så fint...själv målade jag mina 1700-tals utedörrar med en babygrönbajs färg i somras, dock bara en rand runt om, men det var verkligen den färgen..:)
Fina ljusmanchetter och fotot lysste verkligen KÄRLEK!
Kram till dig
Carina

AK. Keramik Form-Design sa...

4 nyanser av brunt, är väl läckert. Varför vara så inredningsnördig med regnbågens färger. Visserligen har man lite färg abstinens just nu.
Ljusmanschetterna i like naturligtvis, och ditt foto av dina föräldrar är bara helt underbart. Vilken lycka.
En onsdags hälsning från skånelandet.
Annelie