Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

söndag 10 mars 2013

En dag för alla sinnen


I fredags ringde klockan 03.30
och undertecknad hoppade svårt chockad 
men grymt förväntansfull rätt upp.
Iväg till Göteborg
och vidare till Stockholm.

En dag i sinnenas tecken 
med min likasinnade vän MARI. 

Lyxig hotellfrukost och sen vidare till 
Rum och Trädgårdsmässan i Kista.


Att gå runt bland alla montrar
och smaka,titta,känna,lukta och lyssna
är en lisa för mitt sjätte sinne...



Vill ha...en tidig varm sommarmorgon.

Ja, finns ingen mer morgontrött än mig
men i värsta fall hade jag sovit i badkaret
och vaknat av fågelsång:)))



Sånt här tilltalar mig...kul ide:)



Grönt är på gång.
Kanske nåt i denna stilen...gilla.



Vanlig syn...
Desperat fotande kvinna (Mari) i verksamhet.
Undrar om någon fotade mig
när jag fotade henne?

Hysteriskt:)))



Mycket av denna varan på mässan.

Riktigt robusta möbler av gammalt timmervirke
med renfällar och vackra kuddar.

Men gratis är det inte...

En härlig eftermiddag
med många åhhh, men guuuu och kolla!!!
och sen vidare in till Stockholm igen.

Ha en fin söndag.

Kram från mig

19 kommentarer:

blockethuset sa...

Ååå...ser ut att vara en kanonmässa ni hamnat på..gillade det gröna!
kramis
C

MINA TVÅ HEM sa...

Hääärliga bilder och ljuvliga saker.
Badkaret var läckert.
Vi har i Helsingfors i april trädgårdsmässa och dit skall jag.
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

Anonym sa...

Hej vilken mysig blogg jag har funnit.jag såg din underbara kruka m guldhjälte i ett tidigare inlägg och blev helt såld...vart har du köpt den krukan,vore nåt för sonens mormor som alltid finns där oss.ha en härlig söndag
Mvh
Ulrika å Emil

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla mycket fint.Ha en skön söndag.Kramar Rita ♥

Halmhatt och mamelucker sa...

Så kul med sådana dagar som man lever på länge! Vackra bilder! Kram

lisashus sa...

Vilken härlig upplevelse och vilka fina bilder! Kul att du ville dela med dej!
Lisa

Rapport till Vänfors sa...

Hallå anonyma Ulrika och Emil. Krukan du såg i ett tidigare inlägg köpte jag för ca 2 år sedan. Vet inte om just den finns kvar i sortimentet idag eftersom den är handgjord men jag skriver ut länken så kan du gå in och kolla. Jättemysig butik med unikt utbud av egentillverkad keramik + annat.
http://www.inspirerablommorkeramik.com/kontakt.html

Vet inte vart du bor men butiken ligger en liten bit utanför Kungsbacka som i sin tur ligger 3 mil söder om Göteborg.

Kram Annika

Änglarum sa...

Wow..Så roligt att få gå där o drömma sig bort..Ja detta fotande :=)) min gubbe han tröttnar snart på mig "ler" då kameran dock i modell mindre,ständigt är med!Ha en fin start på veckan ♥ kram Jessica

Anelma handarbetar sa...

Ååh så mycket fint du har sett och vad mycket idéer du säkert har fått på mässan.


Kram Birgit

n o r d i n g å r d e n sa...

Underbara bilder Annika!!! Jättekul att se, jag fotade inte lika mycket fast jag ansträngde mej tydligen, tack för den roliga bilden och länkningen till min blogg OCH för en alldeles fantastisk dag!!!!!!!!

n o r d i n g å r d e n sa...

...och första bilden gillar jag nog mest, dels stolen där, de vi ville ha;) och så de gulliga griskudden ;)

Vardag och flärd sa...

Himmel, vilken upplevelse ni haft!
Kram Eva

Anonym sa...

Morron! Vilka fina och trndiga saker du visar. Verkar som om en del av dessa grejor skulle passa hos mig LER! Här var det -20 i natt så våren verkar kommit av sig. Ha det bra !

Anonym sa...


Ser ut som ni haft en lyckad helg :) ,många härliga bilder som du bjuder på. Många kramar till dig lilla ♥at.....

Hajan sa...

måste ha varit underbart att gå
och titta på allt detta fina.
Så himla vackert dukat och
uppställt, men lite jobbigt med förstår jag.
tack för att Du visar oss som inte kommer dit.
kram/hajan

Här är gudagott att vara ! sa...

Vilken härlig må-bra-tripp du är på !
Förstår att man skulle ha med sej en sponsor när man är på sådana mässor ;)
Ha det så kul !
Kram / Anneli

Anonym sa...


Vilka fräcka djurkuddar,jag trodde att det står en levande gris på stolen :) :).Ma

Designe sa...

Men åh så mycket underbart ni hittade där! Härliga bilder! Hihi..kul med Mari i värsta fotarposen där!:) Den där pallen som var instickad lr va man ska säga var ju superfin! :)

Freedomtravel sa...

Haha, först när jag såg bilden trodde jag att det stod en gris på stolen! ;)