Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

söndag 14 oktober 2012

Sjukt friskt sjuk:)


Söndag...


För första gången sen i mars är jag förkyld...

Har inte varit det sen jag slutade på mitt gamla jobb.

Där var jag förkyld konstant utan att det bröt ut.
Ständigt hostande eller snorande eller illamående eller huvudvärk
eller allt på samma gång under flera år. 



Nu är jag förkyld på riktigt.

Låter kanske vansinnigt
 men förr kunde jag inte ens klara av att bli sjuk ordentligt.
Bara hopplöst konstant trött och halvsjuk.

Denna förkylning däremot är en riktig jävla karlakarlsförkylning.
Ja, ni vet en sån som vi kvinnor inte klarar av ;)



Känns som en seger, om än märklig,
att min kropp faktiskt kan bli sjuk på ett "friskt" sätt.

Hemsk reflektion men sann...

Nu ska jag gosa ner mig i sängen
med sårig näsa,snorfyllda öron och äckelmagad liten mage
men med gott hopp om att bli frisk om några dagar
istället för om 2,5 år.

Kram från mig




8 kommentarer:

Anelma handarbetar sa...

Så fina bilder!

Krya på dig. Kram Birgit

Anneli sa...

Märkligt...........men så är det faktiskt för mig med!

En ordentlig "bonnförkylning" har jag nog inte haft på flera år men däremot en massa andra konstiga långdragna symtom............

Mysig blogg, kikar in igen,
Krya på dig,
Anneli

Vardag och flärd sa...

Vi kan snora ikapp! Är snorförkyld och det är fyra år sen sist så nu har det kommit med besked!
Krya på dig!
Kram Eva

Anonym sa...


Krya på dig.Kramen lilla ♥at

Vita Falkens Lantliv sa...

Krya på dig!

Kram susanne

"Hemmet är min vrå" sa...

Hu då!! Krya på dig och ha en ny fin vecka. Kram Mimmi

Maj sa...

Krya på dig! Drick mycket honungste, det piggar upp och lindrar. //M

Anonym sa...

Gratulerar till en riktig "manflu", ska de va så ska det va ordentligt! :-)
Krya på dig och ta nu vara på sjuktiden och se till att bli riktigt ompysslad!
Kram från andra sidan skogen!
Susanne