Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

fredag 19 oktober 2012

Avspänd regnig fredag


Oj så ledset väder det blev idag.



Nästan så jag skulle tagit på mig 
galonisar,stövlar och sydväst 
och gått bärsärk i alla vattenpölarna...

Det gillade jag när jag var liten...eller hur mamma?:))



Ooops!
Kanske dags för en impregnering igen?


Visst ser trädgården ut som en enda stor depression.
Och  hängmattan ser ut som en fisk 
som självdött och vänt buken upp.

Men färgerna är lika sanslösa som de brukar.
Blir lika betagen varje år...



En liten...extremt liten...
skörd av sockersöta augustipäron?!!
har jag plockat in idag.



Kanske blir det en päronkaka...lovar inget:)

Så är helgen över oss...igen...går verkligen undan nu.

Kram från mig

3 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Trots allt regnar tycker jag det är vackert! Jag älskar hösten - bara det inte blåser!
Fin helg på dig!
Kram Eva

Hajan sa...

Lilla vän så duktig fotograf Du är.
Augusti-päronen kan du göra en tavla av.
Hängmattan tycte jag inte var deprimerande, utan en liten
påminnelse att det fanns ett par
soldagar.
tack

Äppelblom sa...

Åååh, så fina bilder - tack för dem. Päronbilderna - ljuvliga!
Ha en fortsatt trevlig helg!