Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

tisdag 16 oktober 2012

Jag hann!


Hade sånär missat det...

Årets obligatoriska gulnande höstlövsinlägg!!


Så för er skull har jag halkat och smutsat ner tightsen
när jag plockade de höstigaste löven
här i min trädgård.
 

Slog dessutom i armbågen 
eftersom jag absolut var tvungen att släpa ut en glasflaska
som instinktivt skyddades när jag föll.

Får verkligen hoppas att ingen såg mig.
Svärande och hostande kärring med flaska krälande i slänt... 
Kan ju kanske misstolkas en aning;)



Ner på knä på stenplattorna inför fotandet...
Tog mig upp med nöd och näppe.

Så nu jädrar njuter ni av bilderna!!!



Här en inte fullt så höstig bild på Sixten
bara sekunderna innan han välter omkull i kökssoffan.

 Han har blivit så lat det sista 
så han inte ens orkar lägga sig ner när han ska sova
utan somnar sittande...

Hur många timmar på ett dygn kan en katt sova egentligen?

Höstkram från mig


5 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Klart vi njuter av dina bilder!!
Kram Eva

Anelma handarbetar sa...

Jag njöt av dina fina bilder och log när jag läste din berättelse.

Kram Birgit

Anonym sa...


Jag njuter av dina bilder var flaskan till kvistarna riktigt tom ??? ♥ God natt kram .MA.

Black Iris sa...

Haha, du kan allt få till det du.. Visst var det väl ändå värt den skadade armbågen och de skitiga tightsen nu när vi får njuta såå av dina fina höstlöv..

Kram på dig
Maidi

Hajan sa...

vi tycker mycket om dina bilder
Sixten kanske är gammal ?
av egen erfarenhet vet jag att man
kan sitta och sova då.
hi,hi så är det för oss.
kram