Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

fredag 12 oktober 2012

Lätt att bli glad


I går utsatte jag mig själv för galenskap
i form av galenskaparnas 30-års show på Lorentsbergsteatern.
Gillar man detta gäng så är det på gränsen
att man överlever...

Jag inte bara gillar dem...jag älskar dem.
Har fortfarande ont i magen
av allt skrattande:))


Har skrattat vidare idag på loppis.


Vad kan man annat göra när man hittar trasmattan
i precis de färger man önskat?


Och en rostig järnkratta
som också fick mig att le
 ända in från mitt samlar och jägarhjärta.

Så lite det behövs för att vara lycklig
och vilken tur att så många inte kräver så mycket mer.

Hur skulle det annars gå med vår jord
 om alla hade samma krav som de extremt förmögna?

Antagligen åt helvete...och det snabbt.

Fredag och Skavlan gott folk

Kram från mig



8 kommentarer:

Anelma handarbetar sa...

Ååh vad härligt att ha så mycket att skratta åt. Vilka dagar du har haft. Hoppas att din helg fortsätter i samma tecken.
Vilken härlig kratta!

Ha de gott. Kram Birgit

n o r d i n g å r d e n sa...

Ja, jag fattar lyckan, Galenskaparna i sig men TRASMATTAN tar priset, så snygga färger och verkligen lycka att finna de man vill ha, inte det lättaste, trevlig helg kompis!!! Mari.

Maj sa...

Jätteroligt att hör om Galenskaparna. Jag lyckades få biljetter till april genom det extra släpp av biljetter som var igår. De är bara såååååå bra!! //M

katha´s kortmakeri sa...

Härligt när man får skratta och må bra.
Ha en fin kväll.
Kram Katha

Vardag och flärd sa...

Det är en välsignelse att man kan bli lycklig av det lilla! Den mattan skulle jag också bli lycklig av!
Galenskaparna är de bästa, de skickligaste, har sett de flesta showerna men tyvärr inte denna!
Ha en riktigt härlig helg, vännen!
Kram Eva

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Förstår dig helt!!!
Ha en riktigt ba helg! Stor kram!!

Anna sa...

Åhh, galenskaperna! Uncerbart!

Anonym sa...


Ja Galenskaparna är hel galna,mycke roliga.Vilken fin matta.Missade Skavlan i går,var på motionsdans(det får jag betala för i dag,jätte ont i höger höft och ryggslut...)Ska försöka se Skavlan i repris. Får vinter däcken påsatta i dag det börjar vara dags för det.Kramen MA.