Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

måndag 17 november 2014

Nu börjar jag lite smått


Mitten av november
och nu känns det okey för mig
att börja jula till det lite i vrårna.



 Löjligt billigt och miljövänligt
är skogens juldekorationer...

Grankottar, en hel kasse
fick följa med hem i år.



 Strax blir det grön sammetsskimrande mossa
och vit tomteskäggsmossa också...

För att inte tala om alla små bordsgranar
jag tänker invadera mitt hem med :)

När julen är över hamnar allt i skogen igen
och blir till mylla för ny mossa, nya kottar
och nya granar...det känns bra så det skriker om det.


Ha en fin fortsatt vecka 


Kram från mig




11 kommentarer:

Annica sa...

Håller med!!
Nu kör vi. Mossa, kottar och smågranar!!
Det är underbart som du skriver, att det är ju bara att lämna tillbaka allt till naturen när jul och advent är över.

Kram!
Annica

Kulturtanten och Lilla gummann sa...

Jag hänger på Er! Fast jag ska erkänna att jag alltid satsat på tallkottar vilka har legat mig varmt om hjärtat men i år ska jag nog slå på stort och plocka grankottar också. En del tipsar om Linnearevor också. Det kommer också att läggas i korgen i år. Så fort det ljusnar så ger jag mig ut.../Lilla gummann

Meta sa...

Vilken förmån vi har här hos oss som får gå till skogen och plocka material till det vi vill.Det är det underbaraste av allt pynt tycker jag.
Lite ljus och väldoften av julkryddor och god mat från köket. sen kan det bli jul.
Ha en fin dag
Kram Meta

Vardag och flärd sa...

Visst hämtar vi pynt från naturen och då kan man börja tidigt! Mitt hem kommer att prydas till största delen av naturligt material, finns inget vackrare - och att det kan återgå till naturen igen.
Ha det fint, vännen!
Kramar Eva

Anonym sa...


Låter bra att man kan börja lite smått.I år längtar jag efter jul-advents pyntet,tror att det beror på att det är så mörkt ute,vill ha lite snö, så det blir ljusare.Kramen MA.

Här är gudagott att vara ! sa...

Det är det naturliga som är det vackraste ! - Jag gör som du, och skippar tomtar och glitter !
Så dekorativt och snyggt det blev med grankottarna i den gamla plåtburken !
Ha det gott du också ♥
Kram / Anneli

House and Garden by Bia sa...

Jo då, här har det börjats pyntas lite lätt också ;))...hyacinter och ljusslingor...kommer nog att dra ner lite på pyntandet i år (säger jag varje år, hihi)...men jag ska ha mer naturliga saker tror jag ;)...men jag hinner ändra mej, haha...
Kram bia

Annas röda stol sa...

Fint!! Ja allt från naturen som följer med oss hem efter rundorna i skogen. Fin kväll till dig. Kram Anna

Hajan sa...

Kottar kan man göra mycket av till Advent och Jul.
Så fort det plötsligt gick,
man hinner ju knappast inte med.
Här finns det inte så mycket grön mossa, jag har fått tag i den vanliga, men det får duga,
ha nu en bra fredag önskar Hajan

Anki sa...

Använder också det som finns i naturen... ute brukar jag göra i ordning lite till advent, men inne blir det inget julpynt förrän någon dag före jul - ja, förutom ljusstakarna i fönstren då...
Ha en fin helg!

VisaLiza sa...

Så fint med kottar, mossa och granar. Har tagit in en adventsgran här hemma i år och det är verkligen fint. Enkelt är onekligen oftast det som är finast. Kramar Liza