Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

onsdag 12 november 2014

November...va?



Jag vet inte hur ni andra känner
men jag har inte fattat att vi nästan 
är mitt inne i november...november?

Hur ofattbart känns inte det?



Tog mig i kragen häromdagen
och fixade mossa,kottar 
och en drös med minigranar
men det känns otroligt märkligt
när de ligger och väntar vid husknuten
tillsammans med blommande pelargoner
och doftande örtkryddor...

När tar man in pelargonerna?

Brukar alltid ta in dem efter första riktiga frosten
men i år verkar de bli kvar tills våren... 



Försöker få in lite höstkänsla med levande ljus
men det vill sig liksom inte riktigt...

En tröst är att vintern förhoppningsvis
kommer att kännas ganska kort
när jag fortfarande
 tror mig vara i början av september :)

Ha en riktigt fin fortsatt vecka.

Kram från mig


Vill ge det största tack 
till förra inläggets kommentarer...

Ni är fantastiska allihopa
och det är en ynnest
att få såna kommentarer
av kända och okända människor <3

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej igen,har ju nyss pratat med dig,,men längtar efter din blogg.Ja november är snart slut då kommer ju våren bara snabbare.Hoppas ni får en bra avslutningen på nov.Kram .Ma.<3

Vardag och flärd sa...

Ja, det är så himla skönt att det är varmt ute, jag gillar lång höst. Det är mysigt med tända ljus och mörkret utanför, då får man vara lat och sitta med en stickning. Jag njuter!
Ha det fint, vännen!
Kramar Eva

Cat sa...

Jamen visst känns det konstigt. Ingen frost i sikte och nio grader varmt och bara tre veckor till advent. Ur led är tiden.
Ha de gott. Catarina

Annica sa...

Ja det är en konstig höst...
Det är skönt att slippa klä på sig, men den riktiga höstmys-känslan saknas.

Allt gott!
Annica

Anki sa...

Konstigt väder... men ju längre det dröjer innan snön kommer, desto kortare blir vintern...
Ang. ditt förra inlägg... orkade inte kommentera just då... en vän till mig valde att avsluta sitt liv dagen innan du skrev inlägget. Helt oväntat... han har inte sagt något till någon och vi är alla undrande. Har valt att inte skriva om det i min blogg... jag vet att han inte skulle vilja det.
Kram

VisaLiza sa...

Kan verkligen hålla med om att det är svårt att förstå att kalendern säger novembers mitt. Här hemma i Hult blommar fortfarande rosorna vilket onekligen känns märkligt med två veckor till advent. Behöver ta mig i kragen och göra alla måsten i trädgården men det kom som av sig när hösten är fortsatt mild. Kramar Liza

Black Iris sa...

Ja, jag känner precis likadant. Vad är det egentligen för årstid nu? Mitt i November då jag fyller år brukar det alltid vara småkallt, blåsigt och enormt vått.
Många har börjat julpyssla men det känner jag inte alls för. Känns lite skumt alltihopa..

Kram Maidi