Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

onsdag 26 november 2014

Julgalenskap


 I år har jag inhandlat en julstjärna i papper,
ni vet en sån som man viker ut
och som förr alltid var brandgula.

Nu för tiden finns de alla möjliga storlekar och färger.
Man vill ju helst ha alla men jag valde en 
svartvit som jag tyckte var lite fräck.



När jag skulle sätta upp den
så tänkte jag på att det var länge sen
jag hade en sån...konstigt ändå, de är ju så fina...

Men så vecklade jag ut den
och kom plötsligt ihåg varför...



ALLVARLIGT TALAT!!!

VEM klarar av att sätta upp en sån
utan att tappa förståndet fullständigt???

Sladden åt ett håll...stjärnan åt ett annat...
sen ska fanskapet knytas ihop...
och när det är gjort så inser man 
att papperet bucklat sig 
och man får börja om igen...
med enbart två händer
och en uppsättning tänder...

Sen funkar naturligtvis inte glödlampan
som man glömde kolla...
börja om igen...

Adrenalinet sprutar, svetten rinner,
armarna är på gränsen att behöva amputeras
och nacken bränner som eld
och hela härligheten
är mycket mycket nära att bli dasspapper...



Hmmm, blev väl ändå rätt fint till slut?

Inser sedan att jag inte putsat av fönstret...
och att det UNDER INGA OMSTÄNDIGHETER
ska putsas heller...

Ingen får så mycket som nysa,
eller ens andas i rummet före nyår.

Inte första advent ännu och jag är redan helt slut i nerverna.

Ha en fin fortsatt vecka


Kram från mig







7 kommentarer:

Backtobasic sa...

Hahaha....det känns igen!!!

lisashus sa...

Det blev ju bra till slut, men jag känner igen mej - detta trixande med sladd och lampa och så alla strutarna som ska veckla ut sej!
Hoppas att dina nerver lugnar ner sej till jul, för det lär väl inte bli lugnare! :)
Lisa

Vardag och flärd sa...

Det var en evig tur att du fick upp stjärnan innan den knölat ihop sig alldeles! Snyggt blev det ju också.
Städning och fönsterputs - det blir nog nån gång.
Ha det fint, vännen!
Kramar Eva

nattugglan sa...

Hej,, oj jag känner igen mej också ,men inte ska du ta det så "grundligt" som fönster tvätt..det kan du göra till våren då värmen kommer r
tillbaka.Det är ju så mörkt ute ändå så inte ser nån det..Fin stjärna. kram

Anonym sa...


Kram och lugn,advent kommer ändå.Puss MA. <3 <3

Här är gudagott att vara ! sa...

Ha,ha,ha, här är en som också hade ett "adventsstjärneutbrott" i går !
- Min pappersstjärna ser inte lika fin ut som din efter min behandling...
Ja, herre min att man ska behöva ha en personlig assistent för att kunna veckla ut och sätta upp en
adventsstjärna !
Här putsas inga fönster förrän våren är här. - Det är ju mörkt hela tiden, och vem dör över skitiga fönsterrutor ?!
Dra nu i handbromsen,tänd ett ljus, och sätt dej ner med lite varm glögg och pepparkakor...Och känn lugnet ;)
Kram / Anneli

Annica sa...

Hihihi! En mycket vacker stjärna har du hittat iallafall, trots allt strul...
Gick igenom samma procedur igår kväll... ;)

KRAM
Annica