Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

söndag 20 maj 2012

Titta och lukta...


Ledig söndag...25 grader varmt och sol...Botanska trädgården

I bland är det en ynnest att vara människa.



Väldigt mycket inlägg om blommor och blad numera.

Och den som följer mig här på bloggen och inte gillar sånt...
förbered dig med spyhink
för det kommer att bli mycket av den varan:))


Kan man få nog av vackra växter?




Ja, kanske
men inte jag i alla fall.

Herregud vilka tulpaner det finns.

Blir till att inhägna vår stora trädgård mot rådjuren
för jag skulle vilja ha ett hav (eller två)
med tulpaner.

Fick med mig en vas hem
(ja, jag stal den inte utan köpte den).

Hem och plocka blommor

Måste vara helt störd men det har kanske med åldern att göra?

Har ätit en medicin tidigare som slog ut luktsinnet.
Har dessutom skaffat mig nya glasögon
så det kanske förklarar saken.


Med syn som en örn
och med luktsinne som en knarkhund
beter jag mig nog som en riktig galning.


Känner att nu när jag snart är femtio år
så orkar jag inte bry mig om vad andra människor
tycker alla gånger...

Vad jag vet så lever man bara en gång
så världen får leva med mig och mina exter och konstigheter.

Alltså nosar och stirrar jag hur mycket jag vill
på det jag tycker om;)

Sommarkram från mig

7 kommentarer:

Torpliv sa...

Vackra bilder! Jo, man blir nog lite smågalen såhär på våren när man springer omkring som en tok för att leta efter nyutslagna blommor =) Ser fram emot att få se fler fina foton på blommorna du hittar! Ha en fin dag! Kram Petra

inger sa...

God morgon.
Vilka konstiga tulpaner du sett,vackra.Lyllos dig som har den värmen,vi hade +2 i morse men det blir nog en fin dag i dag.
Kramar från mig och kaffekoppen ute på lill altan.(där är det +23.i solen.Får hålla mig där till solen hittat till framsidan av huset ♥♥

Tre Tanter sa...

Vilka underbar bilder du fångat, det är en ljuvlig tid just nu, ha en fin vecka önskar 3 tanter

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Ja jag ska verkliiiigen köpa en extern hårddisk. SKa få lite hjälp med att hitta bilderna för det ska visst gå på nåt vänster. SÅ typiskt mig.

KRAM!!

Änglarum sa...

Härligt med blommor! Lisa för kropp o själ fortsätt du nosa o dofta ;) kram Jessica

Vardag och flärd sa...

Det är en glädje med alla blommor som vi har väntat på under hela vintern! Så är det nog med de flesta bloggare nu att det är mer blommor än inredning och pynt. Var sak har sin tid!
Kram Eva

nattugglan sa...

välkommen med i den tankevärlden..så tycker jag oxå.. är man 50 som jag redan är då.. så får man göra precis vad man vill o inte hålla på o fråga...o inte bry sej heller så mycket om vad andra tycker o tänker.