Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

torsdag 26 april 2012

Regn och rödmönstrade sommardrömmar



Sicket regnande det varit i dag.
Fåglarna sjunger som tokar och regnet sprutar:)

Har förberett inför morgondagens arbete...målning.
Tur att det är inomhus, annars hade det blivit problem.

I går blev det en liten tur till loppis också.
Blev inga jättemängder inhandlat
och tur är väl kanske det.



Blev en tjusig tazzel...
Ja, lite hollywoodhemmafru har jag också rätt att vara.

Gillar Maria Montazami, en sån härligt blåögd och naiv människa
som samtidigt är supersmart, snygg och bjuder på sig själv:)

En omöjlig men underbar kombination...

 


Hittade även en rödmönstrad liten tallrik.

Jag har samlat på mig lite sånt porslin.

Har nämligen en omotiverad och förvirrad sommardröm
där jag dukar upp till tjusig fest i trädgården.



Och bara med gammalt, rödmönstrat udda porslin...

Vet inte om det någonsin kommer att ske
eller om jag någonsin får ihop så mycket porslin
men drömma kan man väl få göra.

Vill inte veta av några liknande tankar hos er andra nu...

ALLT rödmönstrat porslin på loppisar i åtminstone södra Sverige
är från och med nu öronmärkt för mig:))

Tror jag ska testa och gå ut i trädgården och jobba lite.
Verkar som om det är uppehåll.
Skulle ha gått på spinning i eftermiddags men hann inte
så det vore bra med lite fysisk aktivitet...

Låter bra när jag skriver ner det så här i alla fall.

Kram från mig

5 kommentarer:

"Hemmet är min vrå" sa...

Vad fint det var med en "tassel" och den röda tallriken, passade suvuränt bra ihop. Maria M gillar jag också skarpt. Ha en fin fredag. Kram Mimmi

Helena sa...

Hej!
Visst är det charmigt med tofsar! Perfekt att hitta på loppis för nya är ofta så hutlöst dyra.
Kram Helena

Bej sa...

Jaha förstod att du skulle ha svårt att återgå till ditt "normala" liv efter norrlandsbesöket och vårt glamorösa liv på salongen ;)
Kramiz Bej

nattugglan sa...

Oj så fint du har hittat på loppis.. Nu är jag snart på väg på ett loppis oxå. får hoppas at det inte börjar regna.Tallriken va tjusig!o toffsen..åhh. va fin! Jag gillar oxå Maria M.. hon är nå speciell tycker jag., en härlig människa..;O)Va kul att du ville bli min 70;onde följare.. nu blir det en utlottning..Jag får fundera på vad det skall bli.

Tina sa...

Det får du gärna ta, jag jagar blått nuförtiden..he he.

kram o trevlig helg