Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

tisdag 20 december 2011

Har jag pyntat för lite???



A
 < O >
V
Synd
om mig:(
Hemma en dag till.
 OOOOOOOOOOOOO
sitter här för mig själv och funderar,
 inte tillräckligt sjuk för att sova bort tiden
och inte tillräckligt frisk för att kunna gå till jobbet:(
 OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
Det jag sysselsätter mig med är att sitta och titta på olika bloggar,
Så fint ni har det så här inför julen, juligt och stämmningsfullt meeen kanske
inte riktigt
i samma
kaliber
som
amerikanarna.


Brukar ibland gå in på en amerikansk blogg som är helt otrolig.
Den heter  Between Naps on the Porch.
Därifrån har jag knyckt bilderna som jag visar.
Vill ni också titta in där så klicka
här



Håll i er gott folk för här ska ni få julstämmning så ni nästan svimmar:)






En mjukstart på dagen framför den varma elden
i öppna spisen kanske vore nåt...




Sedan en liten enkel julfrukost ...
 Bjuds det  på fasan tro?



Klapparna väntar på de små
och den oansenliga granen är vackrare än någonsin...




Men varför nöja sig med en
när man kan ha...tre!!!



Ett litet mellanmål i all enkelhet...
Här bjuds det kalkon...ehh, eller gås kanske.
Skit samma, för maten får ändå inte plats på bordet.



Sedan slappna av i vardagsrummet.
Ni som inte hunnit, tänk på att ni fortfarande
har gott om tid för att måla om ert hem 
i nya trendiga pastellfärger:)


Åååh, julmiddagen...
Den som understår sig att äta upp den lilla staden
med dess innevånare som står mitt på bordet
kommer att få blödande magsår och bli
utan klappar.



Glöm inte bort sovrummet...
jag menar, hur ska man kunna sova i ett rum utan julkänsla?
Julen ska med ända ner i sänghalmen!!



I går berättade allas vår Ernst om vikten att även pynta till det utomhus.
Det här är väl okey, men...ta i lite nu, mina vänner...



Detta är vad jag kallar julfint.


En sista viktig sak:
glöm inte ljussätta ditt hus...



Ger en så välkomnande känsla...
alla som vill ska ju kunna hitta till ditt hem...




Tomten, luftfartsverket och eventuella rymdvarelser...


Ber om ursäkt för mitt bittra och ironiska inlägg
men jag blir sån när jag är sjuk:)

Kram på er från mig



16 kommentarer:

Lena sa...

Ja, hjälp, det kan verkligen, amerikanarna!

Så tråkigt att du inte mår bra, håller alla tummar för att du snabbt blir bättre!

Kramar/ Lena

Unknown sa...

Litt mye av det gode etter min smak he he , tenk å rydde alt det vekk igjen i januar.
Så leit å bli dålig nå da , det passer jo aldri men nå før jul er det ekstra kjedelig.

Boka er på vei til Sverige , håper den kommer frem før jul.

God bedring og takk for ,,som altid,, hyggelig kommentar hos meg.

Juleklem fra Marit.

Carina sa...

Hej Hej
Jag tänkte att jag skulle önska dig, min fina "följare" (av min blogg), en riktigt GOD JUL och samtidigt tacka för dina uppmuntrande kommentarer hos mig :)

Varma kramar från mig

Lisa sa...

Hej söta du..Hahhaaa ja du jag blir svettig bara jag ser bilderna. Vem skulle orka städa bort allt detta pyntet, nää de e klart dom har väl hemhjälp. Men visst är det läckert. Jag har lite skygglappsjul iår eftersom jag inte hinner pynta så mycket. Ska bara äta, jula och klappa. Och sitta i bil. Ha nu en underbar Jul och må du få njuta med de dina..

Kramar Lisa

"Hemmet är min vrå" sa...

Ja nu ligger vi alla i lä. Men vi vill ju ha lite lagom, och inte som amerikanarna. Det blir för mycket, och tänk vad tid det måste ta och få upp allt detta och vad det måste kosta. Ha så bra och krya på dig. Kram Mimmmi

4U2 sa...

Bilden med det vita huset tyckte jag var fin. Vit verkar det inte bli hos mig, det vi har skall gå över till grönt sägs det :( men, man får ha julkänslor och sluta glo ut! ;)

n o r d i n g å r d e n sa...

Ha, ha, du är kul Annika!!!

Men åh vilken fin misse ni har, skulle kunna bli kompis med min Eskil, de är väldigt lika! Mer bilder på honom kommer i morgon då vi donat i Lillstugan!

Gud så snyggt det blev med enris med bären kvar och den granen i flaskorna, läckert!!!

Krya på dig!!! Mari.

Anonym sa...

Dina jul pynt är många gånger vackrare än dom "over there".Tänk på dom stackars hembiträdena som ska plocka bort allt efter helgerna,vilka förråd dom måste ha till alla kartonger.God natt lilla ♥at...

Gunillasljusglimtar sa...

Oj oj oj det va amerika det som tur är! Haha tänka att pilla med allt sånt sen efter ...Krya på dej nu gumman Kramis Gunilla

Änglarum sa...

Hej! ja de skall alltid vara värst,allt ska vara stort o mycke ;)) ja du hos mig skulle ingen amerikanare få julstämning ;)) natt kram från Jessica

Vita Falkens Lantliv sa...

Usch och fy, inget för mig;) Liiiite för mycket!

Kram Susanne

Torpliv sa...

Oj, vilka bilder, mycket vackert, men också mycket av det mesta.. =) Krya på sig! Hoppas du mår bättre idag! Kram Petra

Mitt krypin sa...

Men herre gud vad mycket dom hade på bilderna.
Blir trött bara jag ser det
Nej här blir det lagomt istället =)

Krya på dig!

Kram Anna

Tina sa...

O je, jag blir alldeles matt...
Nä, nu får det snart bli jul. Bring it on!

kram

Anonym sa...

O,nej tacka vet jag en gammal hederlig svensk jul där allt är lagomt

Kramiz

Black Iris sa...

Njaa, det vete sjuttsingen om jag ens tycker det är fint. Pråligt skulle jag nog kalla det men huvudsaken att dom trivs med det de där amerikanarna.
Ha nu en jätte''''god Jul

Kram Maidi