Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

lördag 24 december 2011

24 december


Min Christer dukade fram vårt julbord
medans jag dukade upp till fåglarna,
 vet att dom också uppskattar lite gott att äta.





Tyvärr kan jag inte bjuda på härliga vita snöbilder...



Men jag tycker vår lilla kattflicka Strumpan och vårt snart  70-åriga
gamla äppelträd blir en helt okey ersättning för snön.

Julstrumpan:))
Busig är hon...kolla noga...hon räcker ut tungan. 




God mat i lagom mängd utan stress...
Sen Calle M och Kalle A...
 Och julklappar:) 



Tack lilla mamma för din fina julklapp.



Har så länge gått och kikat på detta halsband.



Har en svaghet för trollsländor...
tänker på farmor och farfars damm där det fanns/finns massor.



Var lite rädd för dom när jag var liten.
Dom var så stora och lät så högt,
men hade helt otroliga färger...
När jag blev lite äldre och fick veta vad de hette på engelska
så  tyckte jag det namnet passade lika bra
 som vårat svenska namn trollslända ...
Dragonfly...drakfluga.




Önskar er alla en lugn och fin kväll.

Kram från mig

6 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

Hej gumman! Tack för titten hos mej så här på julaftonskväll..Fina bilder på alla äpplen till fåglarna o sööte missen,såg allt tungan,hihihi...Ha det riktigt gott nu i kväll Kramis Gunilla

Anonym sa...

Vad vackert det var med alla äpplen i träden MEN vad sitter Julstrumpan och väntar på,är väl inte på en fågelmiddag.Vad roligt att du är nöjd med halssmycket det är riktigt fint.En riktigt GOD JUL till er från Anders o mej,många jul kramar från oss.....

"Hemmet är min vrå" sa...

Vad fina äppelbilder. Inge snö.. vi har lite kvar här i Borlänge. Ha en fortsatt trevlig jul. Kram Mimmi

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå, smygbloggar lite på julaftonen.... men du, vilket snyggt halsband, detta har jag också kikat på!! Och vet du, jag älskar trollsländor cokså, inte som djur i verkligheten men som figur, form, mönster, på smycken och i inredning, så snygga kroppar liksom, döläckert halsband!! Och vilket äppelträd!!! Ha en fortsatt skön jul!! Mari.

Vardag och flärd sa...

Åh, jag har också ett trollsländehalsband! Ditt hlsband är jättefint, det kan du vara glad för!
Ha en fortsatt fin jul!
Kram Eva

Marie - Systrarna sa...

Här är det oxå snöfritt, regnade bort i natt....
Så här sent på julaftonskvällen kanske man ska säga God fortsättning, du får ha en fortsatt jättemysig helg!