Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

tisdag 11 oktober 2011

Snyggaste urnan:))

Häromveckan fick jag en så härlig liten sak av snälla kollegan Ulle.
 Psst, jag har nåt i bilen åt dig...sa hon.
Och gissa vad hon och annan kollega skaffat till mig?


Jag blev så himla glad.
Eftersom Ulle är som mig så hade hon ordnat en till sig själv också.
Kollegan Leif ville ingen ha, konstigt.

 Tänk vad fint man kan pynta till det framåt jul i denna.


Den är nog runt 40 cm och väger bly.
Härligt rostig och precis så där rått  patinerad som som jag gillar.


Tror den kan bli jättefin med vit eller grön mossa
och en gren med nåt rött eller så,mmm får se vad jag hittar på...




Men vad sjutton är det då??



Jo, en alldeles uuuunderbar rensbrunn...
bara inte Christer får för sig att ha den till vårt nya avlopp bara

Tack snälla Ulle och Leif, ni är bäst:)

Undrar bara en sak nu, går det och fixa fler tror ni??:)

Kram från mig



2 kommentarer:

Bej sa...

Tack snälla för ditt tips om översättning....då kan väl dom som inte kan svenska också läsa eller va tror du
Kramen

Anonym sa...

Ser framemot när du har "flyttat" in i "stenbumlingen"kommer säkert att bli helt underbart fint.
kramisar från Årby