Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

fredag 28 oktober 2011

Knappar som manchett


Nu har jag fixat till en ljusmanchett som jag sa
i ett tidigare inlägg.



Köpte svarta, blanka
knappar på loppis,5 kr och ett halsband för en tia.
Bakformen gav jag också en tia för, men den hör inte hit:)

Trä upp knapparna på ett snöre och gör en knut när ringen passar.
Ringla runt halsbandet och låt det hänga ner lite.
Skitenkelt och jag tycker faktiskt att det blev helt okey.
Kommer det stearin på så är det bara att koka rent i en kastrull,
men töm inte vattnet i diskhon utan ute i en rabatt eller så,
risk för stopp i avloppet annars när stearinet stelnar.

Härlig fredagskram från mig



-

8 kommentarer:

lottens vita och gröna sa...

sååååååååååå fin manchett, bra idée!!!
affärsnätverket är ett nätverk där medlemmar hjälper varandra i jobbet, jag hittar arbetstillfällen åt mina klienter, hjälper andra med andra kontakter inom staden och i näringslivet, give2give principen!
ha det bäst, varmkram lotten

Fiffiga Systrar sa...

Men vad fint det blev! Vilket härligt tips! Så fint med halsbandet som hänger ner!

Teservisen i vårt inlägg är från INDISKA men har några år på nacken så jag tror inte den säljs längre.men de har ju många andra fina serviser där som kanske påminner lite o den här.

Tack för söta ord om vår blogg det värmer!! Välkommen som läsare kära du.

Kram emelie och elin

Vardag och flärd sa...

Jag tyckte ljusstaken var snygg innan men nu blev det extra piff - och så smart!
Ha en fin helg!
Kram Eva

Anonym sa...

Det blev fint,du kan få en massa knappar när du kommer hem nästa gång.God natt kram .MA.

Anonym sa...

Jamen det var ju en lysande ide...var får ni allt ifrån??? Jättefint...Jaa detta med orkideer dom passar nog mej för jag glömmer dom på vår o sommar för då bor vi i stugan men nu det bara dröser blommor på dom...dom äldre oxå faktiskt...Men dom är inte såroliga när dom är kala.Ställ dom bakom nåt så ser man inte eländet,hihih Kramis o trevlig helg ♥Gunillasljusglimtar

4U2 sa...

Fiffigt tänkt!

Anonym sa...

Det blev så snyggt,att man kan återvinna allt har du lärt mej,synd bara att man inte har blick för det.
Kramiz från Årby

Anonym sa...

Det blev så snyggt,att man kan återvinna allt har du lärt mej,synd bara att man inte har blick för det.
Kramiz från Årby