Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

onsdag 19 oktober 2011

Fattas bara...


Inhandlade som sagt var lite tyger igår.
Har tagit några bilder på mina fynd.

 


Först ut är detta tyg som liknar sånt man förr klädde madrasser med.
Har man inget gammalt så får man ta det näst bästa, dvs nyproducerat.


Alltid svårt att återge färg men det är svart och gråbeiget.
Har tänkt göra en väska av det, tror att det skulle bli lite roligt.


Nummer två blev detta, mycket finare i verkligheten än på bild.
Kontrasten mellan svart och vit är markant, gör att det lyser av rätt bra.
Ska bli åtminstone en kudde på min kökssoffa:)


Sist inköptes detta, ser rent mesigt ut på bilden,
men i verkligheten är det ett ljust och luftigt bomullstyg.
Tänker göra köksgardiner, vilken modell vet jag inte ännu,
men hissgardiner kanske vore en ide.

Nu fattas bara en liten obetydlig sak...en symaskin:)




Mamma undrade vilken färg det var på trådrullen jag köpte...
smutsigt grågrön kanske man kan säga.
vad ska jag med den till då?
Ingen aning, men den var gammal och liksom charmig på nåt sätt,
jag bara är sån...

Men jag vet hur det brukar vara, när jag minst anar
så dyker det upp nåt som gör att jag får användning för den:))



I dag har en kvinna jag känner blivit opererad för bröstcancer.
Tänder ett ljus för henne ikväll
och hoppas av hela mitt hjärta att hon blir frisk och fri från sin sjukdom.

Vi hörs imorgon

Kram från mig




5 kommentarer:

Anonym sa...

Madrass tyget är vackert,det tyckte jag inte när jag var liten,änglatyget är gudomligt,älskar änglar,tyget med röda rutor är fräscht(vet ej hur det stavas)trådrullen ser ut som snören. Hoppas det går bra för kvinnan som är nyopererad.Kramen lilla ♥at.

Tina sa...

Jag har ärvt flera sådana blå madrass överdrag och örngott. De kommer från Röda Korset..
Ditt har en väldigt fin färg, lite nyfiken på var du köpte trådrullen?
Det rödrutiga tyget är bara så snyggt och fräscht!

kram

Anonym sa...

Väntar på att få se resultatet av dina tyger
Skickar en kryapå dej hälsning till din vän
kramiz från Årby

Anonym sa...

Väntar på att få se resultatet av dina tyger
Skickar en kryapå dej hälsning till din vän
kramiz från Årby

Helena sa...

Å vad roligt att shoppa tyger! Snart är det syfestivalen här i Stockholm, då ska jag på tygjakt!
Ha en fin dag!
Kram Helena