Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

tisdag 18 oktober 2011

En tripp i färgernas tecken

I dag efter jobbet bar det av,
fyra glada tanter eller glada flickor (beror på dagsformen)
gav sig iväg i Ulles härligt röda bil.



Färden gick mot Skene
och vi startade upp med Erikshjälpen.

Vilken härlig vy...

Vi fortsatte vidare mot något som kallades skroten.
Här fanns
tyger,garner,kuddar, knappar, mattor, vaxduk och allt annat inom området
fixa,pyssla,inreda och handarbeta.

Känns som om eftermiddagen var en enda stor färgkavalkad.
  











Alla fyra fyndade något...
...garn, kransar,lykta, tyg...
själv hittade jag tyg till gardiner, väska och kuddar.


 Går det som jag tänkt så rapporterar jag så småningom om detta:)


Naturligtvis åt vi också.


Vår minsta lilla kollega Eva lyckades beställa in
en portion korv med mos som nästan var större än henne själv.
  


Värsta fyndet på Erikshjälpen gjordes nog av Ulle,
fantastisk långklänning uppsydd av möbeltyg i 
sann Tomas Di leva anda...gode gud, vad ska Martin säga
när det är dags för fredagsmys i helgen? 


Själv slog jag till på stort och köpte mig en trådrulle.

En stor trött kvällskram från mig.

Jag undrar om Ulle verkligen köpte kjolen?



4 kommentarer:

freddesvitahem sa...

HAHa, skrattar åt Tomas dileva .
Den var rtt fin men inte till klänning/kjol. utan kanske lapp-kuddar.
Vilken bauta meny. Såg nästan större ut än vad äterskan var.
HAHA.
Kramis

Tina sa...

Lite kul att åka till Skene, har du varit hos Lena- Aratorp någongång?
Eller Råvarulagret?
Kjolen var ju färgglad...den muntrar säkert upp någon annan. För inte köpte hon den väl?! Skrattar en del nu..

kram i rusket

Anonym sa...

Är det riktigt säkert att det inte var du som köpte kjolen? Vilken färg valde du på trådrullen?? Hoppas ni hade en skön eftermiddag det är ni värda.Kramen lilla ♥at.

Anonym sa...

Tack för en trevlig eftermiddag, Nä alla som undrar jag köpte inte den kjolen, den liknar ju en fotölj ju.... Kram Ulle