Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

söndag 10 juni 2012

Jag vägrar regn och rusk


Regntunga skyar har tyvärr en förmåga
 att dra ner mitt humör en aning.


Men om jag ska gå och vänta tills solen behagar
dyka upp i tillvaron 
så kanske jag får vänta rätt länge.


 

Därför sätter jag på mig skygglapparna
och låtsas som om det...inte regnar.

Här lyser banne mig solen vare sig den vill eller inte
för nu ska här planteras!!!


Ha ha ha, vad solen lyser på mina blommande pelargoner...

28 grader varmt och ljumma vindar
trots att det regnar och blåser.

1-0 till mig:))

Vågavägradåligtväderkram från mig


3 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Humöret påverkas väldigt mycket av vädret, oavsett vilken årstid det är! Beror säkert på att vi har för lite ljus och sol här!
Kram på dig! Eva

inger sa...

God morgon.
Här skiner solen (ännu i alla fall).I går VRÄKTE regnet ner hela dagen.Snart kan man sätta ut blommorna,jag har fuskat lite och satt ut några, så jag lägger över dom på kvällen.Vad fina dina pellisar är,kanske mina ser ut så där till hösten :-( . Nej nu ska jag inte vara sån.:-) Har Amanda börjat sitt sommar jobb än,eller har hon lite ledigt först? Längtar tills jag kommer ner.Kramen lilla ♥at

Trädgårds/Hage-intresserad sa...

Tror jag blir tokig snart detta vädret tar knäcken på mig snart! Här om dagen hade vi både sol och rägn inte var för sig utan tillsammans!
Ja jag trodde knappt mina egna ögon!
Idag är det molnigt - igen.