Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

torsdag 1 mars 2012

Tack och Lycka till

Kanske att det har att göra med mitt norrländska påbrå
att jag till och från grubblar en aning över livet.

Tänkte i dag på hur glad jag blir när någon säger eller gör
nåt snällt eller omtänksamt mot mig.

Visst kan det rädda en hel dag?



Det första man gör är att känna värme och samhörighet...

Någon tycker ju om mig och visar det .

Även om det bara är nåt litet, kanske en okänd person
låter mig gå före i kön i affären eller en kollega
som blir glad om man ska jobba ihop...

Tack och Lycka till är rena växtnäringen för själen och hälsan:)



Kanske Tack smäller högst i alla fall...

Hittade dessa två små keramikbrickor idag,
köpte dom omedelbart fast för eget bruk hade jag tänkt:)

Tänker hjärntvätta mig själv och försöka lägga fram dom
varenda gång jag gjort nåt bra för mig själv
eller tänker göra nåt bra för mig själv men som kanske känns lite jobbigt.

Ja, lite flummigt, jag vet...

Men reklam funkar ju på vårt omedvetna så det bara skriker om det.

Vem av oss skulle tacka nej till en schysst Odd Mollyklänning
eller kanske ett par smaskiga Prime Boots?

Och hur kommer det sig att vi inte skulle göra det?

Kan man manipulera sitt undermedvetna till köplusta
borde man kunna göra det med annat:)

Nej, nu är det dags att återgå till normalt tänkande...Ha en fin kväll

Marskram från mig



3 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Ja, visst ska man berömma sig själv! De små brickorna var fina!
Kram Eva

Anelma handarbetar sa...

Visst har ordet TACK en väldigt stor betydelse. Klart att man får berömma sig själv. Alla växer vi något sätt när vi får ett TACK av någon av en eller annan anledning.

Tack för att du finns, tycker att du skriver så mycket fint på din blogg.

Kram Birgit

Anonym sa...

Det är ofta som något litet förhöjer dagen...

Trevlig helg/Tina