Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

tisdag 20 mars 2012

Färg


För inte allt för länge sedan stickade jag en sjal,
en underbar hallonröd sjal.
Stickade fel gång på gång och fick repa upp och repa upp.

Bestämde mig å det bestämdaste att
under INGA omständigheter sticka en sån till...

SÅ DET SÅ!!!



Jaha, här ser ni nu ännu en sjal
av samma slags garn och i samma modell
sakta växa fram...suck.

Har fått höra under årens lopp att jag är mycket
fokuserad på det jag verkligen vill
och med en dåres envishet genomför jag det jag föresatt mig.

 Så det var ingen större svårighet
att övertala mig själv,he he.



Tycker färgen/färgerna på garnet är riktigt läckert.
Kanske dags för lite mer färg i tillvaron.

Om inte annat så matchar det tulpanerna rätt bra.

Färggladkram från mig

10 kommentarer:

"Hemmet är min vrå" sa...

Har man bestämt sig för att sticka en sjal så har man, det är bara att kämpa på. Fin blev den. Ha en skön kväll. Kram Mimmi

Vita Falkens Lantliv sa...

Envishet är mer än bra egenskap;) Läckra färger!


Kram Susanne

Fiffiga Systrar sa...

Envisheten är en vän ibland och en ovän ibland... Vikänner igen oss! Läcker blir den! Kram emelie och elin

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Fniss! Ibland kan man liksom inte låta bli!! Sjalen ser jättehärlig ut iallafall och jag hoppas den kommer värma gott! Kram!

Vardag och flärd sa...

Ja, lite färglängtan har man och sjalen ser härlig ut!
Kram Eva

Anelma handarbetar sa...

Oj oj vad mycket fint jag hade missat hos dig.
Härlig färg på senaste sjalen, jovisst går den ihop med tulpanerna.

Ha de gott. Kram Birgit

Bente sa...

Herlige farger. Du er en reser på strikking.

Klem Bente

Gunillasljusglimtar sa...

ja du som jag ENVETEN så in i bomben,ger mej inte i första taget! Jaa hoppas jag ska kunna visa babyfoten sen i Conversen,hihihi..Kraam /Gunilla

kråke sa...

Man ska aldrig ge sig;)) Härliga färger:))

Kram på dig!

kråke

Helena sa...

Godmorgon!
Envishet kan vara bra att ha ibland och i det här fallet var det ju toppen, sjalen blev jättefin!
Ha en fin dag!
Kram Helena