Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

onsdag 21 september 2011

Svårt att fokusera på det trevliga


I dag känner jag mig inte fokuserad på trevligheter
beror naturligtvis på vattnet i vår källare som jag skrev om igår.
Sitter en irriterande klump i bröstet som liksom skaver.
Vet att det finns dom som drabbas av alla jordens jävligheter,
översvämmningar, orkaner, jordskred och tsunamis men det hjälper
inte, detta är inte kul.
Ser hur Christer springer runt grå i ansiktet och trött, han tog pumppasset
i natt. Blir orolig och trött på allt.

MEN...
sen kommer överlevnadsannika fram, hon som ALDRIG ger sig.
Plötsligt står det ganska klart, nu är det dags att gå vidare.
Det gamla huset ska bort...bort, bort, bort.
Blir lika kostsamt att ta bort det som att låta det stå kvar
och dra energi och pengar till förbannelse.
Pratade med Christer och naturligtvis har han tänkt i samma banor:)
En själsfrände önskar jag alla.


Börjar alltså med att fixa avloppet så mycket som möjligt själva.
Först efter detta leja in en grävare och fixa resten.
Sen sakta men säkert ordna lite enkla friggebodar till grabbarna,
har ni några stående så hojta till:)
Till slut bort med det gamla rucklet till hus och börja om på en ny fas i livet.
Kanske lättare sagt än gjort men alternativet är ohållbart
både fysiskt, ekonomiskt och psykiskt.
Har man bara en plan att följa så mår jag mycket bättre, finns inget värre
än att leva i ovisshet.

Låter bra, vill gärna ha papper på det, ingen repris på detta tack.



Nu till något roligare.
Här är andra paret pulsvärmare, vet inte om jag ska göra mera
på dessa, sy på en massa "garnering".  Kanske räcker så här?


En enkel liten kant upptill


 
Och en enkel liten kant nertill.




Gillar färgen på den här succulenten, lilagrönrosa:)


 
Har börjat få lite kommentarer på min blogg,
har bara haft den i drygt en månad och blir så barnsligt glad
när någon skriver nåt (att en snart 50-årig tant håller på så).
Här kommer alltså en blomma till er...

...till mamma Inger, moster Anita, Ulle, Sandra, Fredde, Hilla och Eija.

Luktärtskramar från mig


4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för luktärts kramarna,jag älskar luktärter,men jag får aldrig till dom .Såg att grabbarna jobbade,dom var såolikt klädda beror det på HUR dom jobbade,slet en så han var tvungen att klä av sig,och den andre var klädd som att det var full vinter,eller???Hur stackar går det med avloppet,inte var det väl trasigt i nya huset också?Fina handleds värmare du gör.Stor kram till dig ♥at.

Anonym sa...

Tack själv, kompis :-)

Anonym sa...

Tack för luktärterna, älskar att läsa din Blogg.
Duktiga killar du har , hoppas att dom inte behöver gräva upp HELA er stora tomt.
Kram moster

Bej sa...

Nu undrar jag vad pulsvärmare är till för är det till handleder lr???
Rätt beslut om att riva det gamla huset som står o spökar för er.......hoppas att vi ses snart saknar min goa vän
Kramis