Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

söndag 20 mars 2016

Loppislycka



Så var det dags igen...loppisfynd :)




Kaffeburk och mässingskrukor
 ska planteras i och vissa ska putsas.




Alla inköpta små och stora glas
blir ljuslyktor,vaser,förvaring åt småpyttel
eller helt enkelt bara små eller stora glas:)




Lampskärmar kläs om 
och gamla garnbroderier får bli
omsydda till en väska,kudde eller kasse...


Det som imponerar och förvånar mig mest
är att sånt jag förr inte tagit i med tång
plötsligt blir högvilt...

Alla de ohyggliga 70-talsprylar
jag hade omkring mig under min barndom
och som jag svor att ALDRIG anamma igen...

Snart går jag väl runt med brun velourbyxdress,
platåskor,silkespolo och hårdpermanentat bollhår?

Hujedamej!!!


70-tals kram från mig



12 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Man är väl inte sämre än att man kan ändra sig!
Loppisfynd och återbruk är bra och det är roligt att pyssla till något som passar i hem och trädgård.
Ha det fint!
Kram Eva

Meta sa...

Hahaha det skulle jag vilja se dig i.
Lycka är när man finner nåt av värde för en billig peng ara det går att använda är det bra tycker jag. att göra annat av det gamla än det är tänkt till ät ju kanon.
Ha en fin början på påskveckan
kram Meta

Anonym sa...

Du är snart där.Ta en bild på dig då så vi får se.Här är härligt vår väder,Siv ,Eros och jag har varit på promenad,det är jätte halkigt,men dubbskorna jag fick i julklapp är toppen,halkar ingenting.Ha det så bra med dina loppisfynd.Kramen Ma....<3

Marie maräng sa...

Kul att loppisfynda och återbruka :) Söta glas!

Ha de gott!
Kram Marie

Black Iris sa...

Allt kommer igen gång på gång, men just färgerna på 70-talet har jag fortfarande lite svårt för..
Härliga loppis-fynd i alla fall..

Kram Maidi

Äppelblom sa...

Aha, nu känner jag igen dig! Det är jag som är agni48 på instagram! Ha en fin kväll!
Kram Inga 😊

Äppelblom sa...

Aha, nu känner jag igen dig! Det är jag som är agni48 på instagram! Ha en fin kväll!
Kram Inga 😊

Vardag och flärd sa...

Måste berätta att äntligen har äppelrosorna grott och börjar växa - i mängder. Är så glad!
Hoppas allt är bra med dig!
Kram Eva

Unknown sa...

I hope this finds you and yours doing well. May we display your header on our new site directory? As it is now, the site title (linked back to its home page) is listed, and we think displaying the header will attract more attention. In any event, we hope you will come by and see what is going on at SiteHoundSniffs.com.

Slayria Duke sa...

Looking for the espresso machine just look at for more info

Claudia Gonson sa...

Willing to have a guide about how to grow a marijuana plant inside? If yes then take a dive @420reap.

Unknown sa...

If you want to buy small pool heater click here