Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

söndag 27 januari 2013

Gråvardagslyx


I torsdags kväll var jag inne i Göteborg 
  med en god vän
 jag inte träffat på ett tag.

Vi lyxade till det och åt och drack på två
otroligt vackra och mysiga ställen.
 
Har gått på små moln sedan dess:)
 
Kanske är det inte riktigt samma sak
men från och med nu 
ska jag försöka
att göra den "grå" vardagen
 lite mer guldkantad.



En vacker tallrik för 20 kronor
och udda nysilverbestick för en tia styck på loppis
och maten smakar lite bättre på något sätt.

Havregrynsgröt eller Knorrs soppor,
snabbnudlar eller Panpizza...

Liiite festligare tycker jag allt att det blir.



Snart är helgen över för denna gången
men det innebär ju också
att våren med ljus och värme
är lite närmare.

Kram från mig

8 kommentarer:

Helena - ullvi32 sa...

Jättefin tallrik, älskar mönstret! Jag hittar då aldrig fint porslin osv när jag är på loppis, skulle bli så glad att komma över nå fint vitt/blått.... Till sommaren liksom. Jaja jag får fortsätta leta och hålla tummarna :)
Kram Helena

Meta sa...

den tallriken är vacker och det besticket med kärven har jag på kolonin.
Det känns alltid bättre och godare om man dukar fint, Då kan även blodpudding vara en delikatess. Hi hi hi-
Ha en fin vecka
Kram Meta

Maj sa...

Jättefin tallrik med bestick! Jag såg inga foto (blir ofta så) över var du varit och ätit på för mysiga ställen här i Götet, eller det kanske inte var ngr foto?

Vardag och flärd sa...

Håller fullständigt med dig! Det är mycket trevligare att äta på vackert porslin och med vackra bestick! Fram med dyrgriparna, låt det inte stå i skåp och lådor, där har ingen glädje av dem!
Ha en fin dag!
Kram Eva

Änglarum sa...

Det gäller att hitta de små guldkornen i tillvaron/tallriken är helt i min smak :) ha en fin start på veckan kram Jessica

Black Iris sa...

Kanske jag ska ta efter det där.. Mammas och pappas gamla bestick ligger nerpackade i fina kartonger men varför inte plocka fram dem..

kram Maidi

"Hemmet är min vrå" sa...

Visst är det härligt med dessa gamla vackra tallrikar och bestick. Älskar när jag hittar sådana för en billig penning o bra kvalite. Ja nu är det måndag och ny vecka, vad härligt. Ha en fin dag. Kram Mimmi

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där!!!! Åh vilka ljuvliga bilder och vackra ting!! Snygga foton! Även på sykittet nedan, läckert fotat!! Och så ditt rum, sååå läckert!! Och den bruna färgen påminner mej om den goda chokladpuddingen som fanns förr, den som man kokade du vet... ;) Så smakfullt rum!!! Och den lampan, ahhhh vilken skönhet!!!! TACK kompis!!!! ; ) ; )