Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

måndag 14 januari 2013

Billiga genvägar



Håller på att ordna med en tavelvägg i mitt lilla kontor.

Har lyckats samlat på mig
 en hög med gamla ramar under åren
och tänkte att det nu kunde vara dags
att de får komma till användning. 

I ramarna har det oftast följt med gamla kort
som visserligen är fina
men som inte riktigt passar min smak.

Har kollat lite ute i butikerna
på roliga och fräcka bilder att sätta in
men herregud, vilka priser...ibland många hundra kronor styck.

En kan jag kanske tänka mig att köpa
men inte till en hel vägg.



Men var dyker inte räddningen upp...
Jo, second hand...naturligtvis:)))

Hittade sex böcker i dag.
Var och en handlar om en stor huvudstad
och med jättefina bilder.

Paris,Rom,Istanbul,Moskva,Wien och Venedig.

Två kronor styck 
och fyllda med vackra och härliga motiv.

Återkommer med detta när jag börjar få ordning.
 
Dagens loppistips:)
 

Kram från mig

9 kommentarer:

"Hemmet är min vrå" sa...

Vilken tur att du hittade bilder till ramarna, tur det finns loppisar. Blev ju jättefint med ramarna. Ha en fin kväll. Kram mimmi

Vardag och flärd sa...

Vad du är påhittig! De gamla fotografierna är också fina men när jag ska ha gamla foton vill jag veta vilka personerna är och platserna ska jag ha anknytning till. Annars kan det kvitta! Ramarna utan snirklar och krusiduller gillar jag!
Ha en fin kväll!
Kram Eva

Annas röda stol sa...

Så snyggt blev det med ramarna. Alltså, jag är lite halvgalen med gamla ramar. Och att köpa böcker på loppis till motiv :) Ha det gott. Kram Anna

Torpliv sa...

Det är så snyggt med en tavelvägg, och det var ju en finfin idé att hämta motiv från loppade böcker! Tack för tipset!
Må så gott!
Kram Petra

Anki sa...

Tänk, så bra det är med second hand... vilka bra fynd du gjorde!
Kommer säkert att bli jättebra!
Kram

n o r d i n g å r d e n sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
n o r d i n g å r d e n sa...

Jösses Annika, DU är ju värsta stylisten OCH floristen!!! Fatta vilka talanger du besitter!!!!?? Så himla snygg vägg, trodde det var fr ngn inspirationsbild i nån tiding, gud va snyggt, vill också ha så, nu ska jag leta ramar och härma dig, har länge tänkt fixa med alla foton jag har i trappen men nu ska det bli av!! Och vilket harmoniskt och vackert sovrum!!! Och det lilla arrangemanget med freesian, kors va snyggt, du är ju en sann konstnär!!!!!( för att inte tala om tulpanbuketten!) Hörs snart! ;)

n o r d i n g å r d e n sa...

...och det hjärtat som går igen i ramen intill med sin ljust bruna färg, döläckert Annika!!!!!

Black Iris sa...

Det här kommer att bli så fint.. Det är väl bra att loppisarna finns.. Finns alltid en räddning där..

Kram Maidi