Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

onsdag 17 juni 2015

Blåregn


Oj, nu var det länge sedan jag gjorde ett inlägg,
minns knappt hur man gör längre
men det får bli som det blir:)



Måste bara få visa mitt Blåregn
som till äntligen börjar få lite storlek.

Vi köpte 9 armeringsjärn ( 4 m långa 10 mm i diameter)
och satte ihop dem två och två.



På det sista kapade vi av tre små snuttar på 60 cm 
och lade omlott på de vi lade ihop
och sedan drog vi ihop med buntband (uv-tåliga).
Sen sätta dem där man vill ha dem, trycka ner en bit i backen
och slutligen fixera med buntband i "krysset".

Kostnad ca 400 kr




Bor man i en växtzon där blåregn inte funkar
så finns ju hur mycket annat klättrande som helst...

Humle, Vildvin, Kaprifol...mm mm.

Och en oändlig massa ettåringar...Rosenböna,Krasse,Klockranka...

Bara att välja och vraka :)


Ha en fin fortsatt vecka


Blåregnskram från mig





8 kommentarer:

Hajan sa...

Vilket underbart Blåregn, det är ju inte sant så vackert Du har.
Du kanske har Instagram, det är fledr än du som inte bloggar längre.

Jag tycker så mycket om min blogg och mina bloggvänner, därför
håller jag på,
Trevlig Midsommar önskar jag nu.
kram Hajan

Vardag och flärd sa...

Så roligt att höra av dig, jag har saknat dina ord och dina bilder!
Så bra ställning för din fina blåeld! Jag önskar en blåeld men jag tror vi har för blåsigt här. Men jag har flera honungsrosor och de växer och blir stora, kastar sig upp i äppelträden.
Ha en härlig midsommar, vännen!
Kramar Eva

Vardag och flärd sa...

Förlåt, jag menar blåregn! Inte blåeld!

Tante Mali sa...

Fantastic, a blue rainbow!!!
Happy summer
Elisabeth

Gunillasljusglimtar sa...

Oooh så vackert! Var bor du då som kan ha en sån fin? Ja vi har rosor och vildvin i vår portal som verkar trivas bra! Sluta inte blogga det finns inte många kvar:( Kram o trevlig midsommar på dig / Gunilla ♥

Anonym sa...

OJ,vad jag väntat på en rapport,vet att du haft MYCKET att göra,hoppas det blir lite mindre snart,blir det champange (hur det nu stavas)och snittar där, nu när du tar din examen ,när det inte blir flak åkning,hi,hi...Ditt blåregn är helt magnefikt....Puss o kram <3 <3 <3

Signes sammensurium sa...

Så fantastisk vakkert, må være nydelig å sitte under et tak av blåregn!
Klem fra Signe.

Rost och rädisor sa...

Urläcker lösning! Tänk att fika under blåregnshimmel... Köpte ett vitt häromdagen som jag tänkte skulle få klättra mot faluröd vägg.

Allt gott
Anette